fallback

Експерт: Законовите промени за търговските марки няма да решат всички проблеми

Процедурата по регистрация на марки е твърде удължена, твърди адвокат Аглика Иванова

12:33 | 18.02.19 г.

Законопроектът за търговските марки, който в момента е поставен за обществено обсъждане, едва ли ще реши всички проблеми в този аспект, пред които са поставени фирмите. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria адвокат Аглика Иванова.

Тя уточни, че в момента всяка страна членка на Европейския съюз (ЕС) съобразява законодателството си с европейската директива за сближаване на законодателствата на търговските марки.

"Не съм сигурна дали законопроектът ще реши всички въпроси пред бизнеса. Той предлага драстична промяна в цялостната концепция за регистрация на марки. В него са съобразени изискванията на европейската директива, но са въведени нови моменти като процедурата по регистрация на марки“, обясни Иванова.

Тя обясни още, че процедурата по регистрация може да продължи до 8 месеца. Докато поставеният срок от Европейското ведомство е до 6 месеца. Целта на законопроекта е да намали тези срокове и да ускори процедурите във ведомството, обясни юристът.

При имитация двете потърпевши страни са потребителят и притежателят на правата, който е наложил марката, заяви Иванова.

"Имитиращите продукти не са с качеството на оригиналните продукти. Когато производителят изнася марката си на пазара и я асоциира със своето име, държи на качеството. При имитиране на марка не се държи на качеството, тъй като става дума за възползване от чужд имидж", посочи още гостът.

Марките са идентични, когато има пълно съвпадение, коментира Аглика Иванова.

„Има добре установени критерии. Прави се анализ за смислово, фонетично и визуално сходство. Дали марките смислово създават обща асоциация? Дали марките фонетично звучат еднакво? И как изглежда марката“, посочи още тя.

Вижте още във видеото.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:20 | 12.09.22 г.
fallback