fallback

Продават Aеroports de Paris – един от кандидатите за концесията на Летище София

Френският парламент окончателно одобри спорния план за приватизация на парижкия летищен оператор

14:44 | 12.04.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френският парламент окончателно одобри днес спорния план за приватизация на парижкия летищен оператор Aеroports de Paris (Аеропор дьо Пари - ADP), управляващ летищата Шарл-де-Гол, Орли и Бурже, предаде AFP. Aеroports de Paris е един от кандидатите в процедурата за концесията на летище София. 280474

Планът за приватизация на групата ADP - един от световните лидери, в който френската държава има дял от 50,63 на сто - предизвиква остра съпротива. Близо 250 депутати от радикалната левица и дясната опозиция започнаха за първи път процедура за референдум, за да попречат на правителството да продаде "кокошката със златните яйца", предаде БТА. Тази процедура е въведена със закон от 2008 година и изисква подкрепата на 10% от гласоподавателите (4,5 млн. души). Подготвят се и жалби пред Конституционния съвет. 

Aеroports de Paris е сред петима кандидати за придобиване на летище София, припомня Франс прес, позовавайки се на българското министерство на транспорта. Френският оператор участва в консорциум с турската компания TAB Havalimanrali (ТАВ Хавалиманларъ Холдинг).

Друг от кандидатите е германският летищен оператор Fraport който е концесионер на две български летища на Черно море - във Варна и Бургас.

За 35-годишната концесия на софийското летище, която може да бъде възобновявана, бъдещият победител в конкурса ще трябва да инвестира най-малко 600 милиона евро, за да разшири един от двата терминала и да построи трети, както и нова писта.

Другите кандидати са Флугхафен Мюнхен (Flughafen Munchen), Копенхаген еърпортс (Copenhagen Airports) и Манчестер еърпорт груп (Manchester Airport Group) в партньорство с китайския Пекин кънстръкшън енджиниъринг груп (Beijing Construction Engeneering Group - BCEG).

Летище София е най-голямото в България и посреща годишно 10 хил. самолета. През следващите пет години се очаква трафикът му да се увеличи с 20 до 30%, според директора на авиодиспечерската служба Георги Пеев.

Българското правителство планира да използва средствата от тази приватизация за модернизиране на железопътната мрежа, наследена от комунистическата епоха, отбелязва АФП.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:12 | 10.09.22 г.
fallback