fallback

България ще даде 12,5 млн. лева за туристическа реклама през 2019 г.

Намаляват туристите от Русия и Германия, отчете Николина Ангелкова

12:59 | 18.04.19 г.
Автор - снимка
Създател

През тази година предвидените средства за туристическа реклама на България са 12,5 млн. лева, каза във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова. Тези средства са за международни и вътрешни туристически изложения, а също така и за кампании, насочени към 16 целеви пазари, заяви тя, цитирана от БТА.

Ангелкова посочи, че към момента ранните записвания показват лек спад в рамките на около два процента, основно на туристи от Русия и Германия. 

Според нея конкуренцията на туристическия пазар е много силна и основно е свързана със сериозното субсидиране от страна на преки български конкуренти в сектора като Турция, Египет, Тунис и Сърбия, което е причина за по-ниския процент. Така цената на туристическия продукт за крайния потребител излиза на много по-ниска цена, отбеляза тя.

"Нашите преки конкуренти субсидират както седалките в чартърните полети, така и самите туроператори и хотелиери", посочи министърът. Ангелкова каза, че предстои сериозен анализ какви мерки може да приложи страната ни за насърчаване на организирания туризъм и за привличане на повече туристи.

Независимо от спада в ранните записвания е налице ръст на нощувките за първите два месеца от началото на годината, уточни тя. Приходите за този период от международен туризъм са 425 млн. евро, което е с 4,3 процента повече от миналата година. Това означава, че идват по-малко туристи, но пък нощуват повече и харчат повече, посочи министърът.

Ангелкова приветства участниците в шестнадесетото Международно изложение "Културен туризъм" във Велико Търново. В изложението участват над 30 български общини и представители на седем държави.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:07 | 29.08.22 г.
fallback