fallback

М. Габриел: Ролята на европейските регулатори е ключова в борбата с дезинформацията

Мария Габриел поиска следващия доклад на групата с препоръки за действие да бъде представен през октомври

19:00 | 20.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Българският еврокомисар за цифровата икономика и общество Мария Габриел откри в Братислава годишното пленарно заседание на ERGA – Групата на европейските регулатори за аудиовизуални медийни услуги. Дебатът се фокусира върху новата, по-голяма роля на независимите регулатори след преразглеждането на Директивата за аудиовизуалните медийни услуги.

Групата на регулаторите обсъди с комисаря и доклад за изпълнение на ангажиментите, които поеха по отношение равенството между половете в медиите. На оценката им за случаите на дезинформация по време на европейските избори бе отделена специална сесия. 

„Намираме се в повратен момент. Успешното транспониране на преразгледаната Директива за аудиовизуалните медийни услуги върви ръка за ръка с по-отговорната роля на регулаторите. Диалогът между регулаторите е много важен за прагматичното прилагане на директивата във всички държави членки“, заяви Мария Габриел.

Българският еврокомисар постави на обсъждане с регулаторите и въпроса за борбата срещу дезинформацията, който е на челно място в дневния ред на европейските институции.

„Наясно сме, че това е ново поле за някои от регулаторите. Наясно сме също така, че участието на регулаторните органи в процеса на наблюдение изисква не само време и ресурси, но и амбиция и творчество. Борбата срещу дезинформацията дава възможност на нашите граждани да имат критичен поглед върху медийното съдържание. По тази причина в преразгледаната директива за първи път са включени правни задължения за държавите членки и платформите за споделяне на видео по отношение на медийната грамотност. В целия този процес регулаторите трябва да имат важна роля“, наблегна Мария Габриел.

Специално внимание беше обърнато и на въпроса за ролята и представителството на жените в аудиовизуалния сектор. По искане на българския еврокомисар, групата на европейските медийни регулатори направи проучване за представителството на жените в медиите, стереотипите в представянето на техния образ в рекламата, както и за добрите практики.

Данните, които залегнаха в доклад на Европейската платформа на регулаторите, показаха, че жените понастоящем са по-слабо представени в аудиовизуалната медийна индустрия от мъжете. В резултат на това, редица регулатори се ангажираха да работят за по-добро представителство на жените в аудиовизуалния сектор.

Мария Габриел поиска следващия доклад на групата с препоръки за действие да бъде представен през октомври.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:59 | 13.09.22 г.
fallback