Министерството на туризма планира създаването на стратегии за развитието на деветте обособени стратегически района, става ясно от обществена поръчка, публикувана в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.
Прогнозният бюджет е 515 хил. лева с включен ДДС. Крайният срок за получаване на оферти е 9 август, а отварянето им е предвидено за 12 август.
Поръчката се финансира с европейски средства по линия на проекта на Министерството за създаване на организации за управление на туристическите райони.
Стратегическите документи трябва да бъдат готови най-късно до 23 май 2021 г., посочва се в документацията.
Бъдещият изпълнител на поръчката трябва да проведе 9 отделни маркетингови проучвания на туристическия поток в отделните туристически райони и да разработи маркетингови стратегии за всеки от тях, както и комуникационен план с 9 приложения – по едно за всеки район.
Изпълнителят ще трябва да разработи и критерии за подбор на малки и средни фирми от туристическия сектор и техни обединения, на базата на които да се избират участници в международни борси, туристически изложения, събития, В2В срещи, форуми и т.н.
Ведомството посочва, че иска да си осигури подробна, надеждна и актуална информация за всеки от туристическите райони. Целта е да се получи ясна картина за състоянието на търсенето и предлаганите от малки и средни предприятия туристически продукти и услуги, специфични за съответния район.
За целта ще се правят проучвания на документи, както и ще се създадат бази данни за туристическите дейности и обекти в отделните туристически райони и за доставчици на т.нар. „вторични услуги“ в туризма, например местни производители на храни и напитки, на занаятчийски изделия, оператори на транспортни услуги, оператори на забележителности, кооперативи на търговци и производители и т.н.
Информацията за туристопотока следва да се обобщи за период от 5 години назад, посочва се още в документацията. Това включва и проучване на потребителите, мотивите им за избор на съответния район и удовлетвореността от получените услуги.
На тази база трябва да се подготви и SWAT анализ на отделните туристически райони и прогноза за развитието им за период от 5 години, както и препоръки за повишаване конкурентоспособността на малките и средни предприятия от туристическия сектор.
В маркетинговите стратегии изпълнителите трябва да определят целевите групи потребители, концепция за брандиране на местни продукти и услуги, общи насоки, тактики за постигане на целите и достигане до потребителите.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили