Създаването на регистър на биопроизводителите е добра стъпка. Новото е задължението на всеки с електронен подпис или с ПИК от Националната агенция за приходите да си потвърждава въведените данни, което също е много добра стъпка. Това каза д-р Стоилко Апостолов, управител на Фондация за биологично земеделие “Биоселена” в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Коментарът на експерта е по повод новия електронен регистър за биопроизводителите в България, чиято цел е да възстанови и гарантира доверието между биопроизводителите и потребителите. За него преди дни говори и зам.-министърът на земеделието Чавдар Маринов. “Ако липсват данни или не се получи субсидия, единственият отговорен ще е производителят, който има отговорност да потвърждава данните от този регистър”, посочи д-р Апостолов.
Той обясни, че така трябва да се постъпва и другите регистри, в частност с регистъра на животните ВЕТИС, където най-различни хора са с права за достъп, но самите производители не могат да видят нищо, освен ако не отидат да получат разпечатка.
“В началото идеята беше да имат пасивен достъп, за да могат да видят какви животни имат на свое име и в своя обект, но веднага след това беше прекратена тази практика”, добави експертът.
Стоилко Апостолов напомни, че това е третият регистър, който се прави през последните пет години и се надява да има полза от него.
“В момента се налага всяка фирма да ангажира персонала си, за да вкарва наново данни в новия регистър, които вече са налични в стария. Понякога това са по над хиляда парцела и може да има грешки от бързането”, посочи експертът.
Той е категоричен, че биопроизводството е по-скъпо, и за да има доверие в него, трябва да има максимално публична информация. “Представете си сайта Booking.com за резервации, в който влизате, намирате хотела, но няма телефон и няма как да се свържете с него", даде пример д-р Апостолов.
Той е на мнение, че кооперирането е мантра, която се повтаря от всички, но не е убеден, че това би решило проблемите в сектора. “Това улеснява предимно търговците, но не и производителите, защото по-лесно се договарят цени и отстъпки”, смята д-р Апостолов по повод на статистиката, че процентът на кооперирани производители в България е около 6%.
Той съветва да се потърси общо решение, за да не се налага практиката да се зареждат едновременно всичките, примерно 50-60 магазина на дадена верига. Такава практика няма например в Германия, даде пример експертът.
Повече от разговора с експерта вижте във видео материала.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?