IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тръгва схемата за подпомагане покупката на електромобили

Могат да кандидатстват централната администрация и общините

15:12 | 02.09.19 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Архив БТА</em></p>

Снимка: Архив БТА

Националният доверителен екофонд (НДЕФ) отправя нова покана по схемата за насърчаване на използването на електромобили. По нея могат да кандидатстват централната администрация и нейните териториални подразделения, както и общините, съобщават от екоминистерството.

Набирането на формуляри за кандидатстване започва днес и е с краен срок за приемане на документи 2 декември 2019 г. Поканата е в рамките на Инвестиционната програма за климата (ИПК) по Схемата за насърчаване използването на електрически превозни средства.

До момента са отправяни 6 покани за прием на документи по схемата и са подадени 57 проектни предложения. От тях окончателно са изпълнени 32 проекта със стойност на изплатената субсидия 574 004 лв. По изпълнените проекти са закупени 22 изцяло електрически превозни средства категория М1 и N1 (4+1 места), 7 - за хибридни електрически (plug-in) превозни средства категория M1 и N1 (4+1 места) и 3 изцяло електрически превозни средства категория L7e.

Инициативата е свързана с политиките по опазване на околната среда в три направления – подобряване качествата на атмосферния въздух, намаляване на емисиите на парникови газове и намаляване на нивата на шумовото замърсяване в населените места.

Според условията за кандидатстване безвъзмездната субсидия е фиксирана за всеки различен вид превозно средство, независимо от цената, на която се купува.

Бенефициентите избират доставчик чрез обществена поръчка. Финансирането по проектите е в размер на:

20 000 лева за изцяло електрически превозни средства категория М1 и N1 (4+1 места);

10 000 лева за  хибридни електрически (plug-in) превозни  средства категория M1 и N1 (4+1 места);

20 000 лева за  изцяло електрически превозни  средства категория L7e, както и  за допълнителни надстройки (за почистване, за поливане, за превозване на обемни предмети, изотермални кутии, контейнери за боклук) до 50% от стойността им, но не повече от 3 000 (три хиляди) лева;

30 000 лева за  изцяло електрически превозни  средства (ванове 7+1; 6+1 места), категория М1 или N1;

40 000 лева за  изцяло електрически превозни  средства категория М2 и N2.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:16 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 5 rate down comment 1
diogenn
преди 4 години
Никога няма да бъдем европейци.Вземаме парите и се правим, че вършим работа.Същото става и със санирането и със околна среда и води, да не говорим за националният план за нулево енергийните сгради от 2016 г.Ние ги лъжем пък те се правят, че ни вярват!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 1
diogenn
преди 4 години
Никога няма да бъдем европейци.Вземаме парите и се правим, че вършим работа.Същото става и със санирането и със околна среда и води, да не говорим за националният план за нулево енергийните сгради от 2016 г.Ние ги лъжем пък те се правят, че ни вярват!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 2
Programista
преди 4 години
Е то мина вече, със закупуването на тея 30тина коли са оправили всички екологични проблеми и няма смисъл да субсидират и обикновения човек.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 38 rate down comment 2
Solar Power
преди 4 години
Не разбрах само защо не може обикновен човек а все хрантутници с нашите пари да лашкат държавни коли ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още