fallback

Нова система за телефон 112 ще заработи до 2021 г.

Софтуерът на сегашната платформа е остарял, цели се създаване на интегрирана комуникационна система, която да работи с чат, видео и други приложения

08:50 | 17.12.19 г.
Автор - снимка
Редактор

До 2021 г. ще бъде създадена нова система за приемане на спешните повиквания. Това се предвижда в проект на концепция за развитие на Националната система за спешни повиквания с единен европейски номер 112, публикувана за обсъждане на портала за обществени консултации strategy.bg.

Крайният срок за подаване на становища е 15 януари.

Софтуерно приложение на автоматизираната информационна система на 112 е остаряло и от началото на 2021 г. няма да се поддържа от доставчика, посочва вносителят – Министерството на вътрешните работи. Това ще доведе до спиране на услугата, гарантираща непрекъснат, бърз и безплатен достъп до службите за спешно реагиране за получаване на помощ при спешни случаи, с цел защита на живота, здравето, сигурността и имуществото им и в определени ситуации би застрашило националната сигурност, допълват от ведомството.

Съществуващата система не позволява интегрирането на нови съвременни услуги и функционалности, приети с европейска директива и която трябва да бъде транспонирана в националните законодателства от страните членки на Европейския съюз (ЕС) до декември 2020 г., допълва се в мотивите на вносителя.

Каква платформа за спешни повиквания се предвижда

Платформата на телефон 112 ще интегрира всички комуникационни функции и услуги за обмен на информация с цел навременно достигане на сигналите до службите за бързо реагиране.

Освен по телефона, сигнали ще могат да се подават в чат в социалните мрежи, чрез видео, чрез приложения – например Viber и Skype. Сигнали ще могат да подават и граждани със слухови и/или говорни увреждания.

Предвижда се и възможност за видеоразговори, както и видеовръзка между центъра за спешни обаждания и линейките.

Предвижда се и системата да локализира мястото, от което е осъществено повикване, чрез засичане на клетката, в която се намира телефонът, от който е осъществено повикването.

В концепцията се залага и трансграничен достъп на повикванията, комуникация между европейските спешни центрове и службите за спешно реагиране, обслужване на чуждоезикови обаждания, както и въвеждане на Reverse 112 (системи за масово оповестяване при криза и връзката им със спешния телефон).

Предвижда се и изграждането на два нови центъра на телефона за спешни повиквания, които ще разполагат със съвременно оборудване и софтуер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:29 | 14.09.22 г.
fallback