Касовите бележки при пазаруване онлайн вече могат да не са от фискално устройство. Това обявиха днес от Националната агенция за приходите (НАП). От там коментират още, че с последните промени в Наредба Н-18 се предлага алтернативна възможност за регистриране и отчитане на онлайн продажбите, извършвани от електронните магазини.
Според данъчните тези продажби вече ще могат да се отчитат и регистрират чрез "издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност". Става дума за случаите, в които плащането е неприсъствено - с дебитна или кредитна карта.
За физическите търговски обекти, които приемат присъствени плащания с дебитни и кредитни карти, изискването за издаване на касова бележка на хартиен носител, се запазва, уточняват от НАП.
За да се възползват от новия ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци трябва да приемат неприсъствени плащания с кредитна и дебитна карта и да не приемат други плащания, за които се изисква издаване на фискален/системен бон. По отношение на използвания софтуер за управление на продажбите, не се допуска чрез него да се управляват други продажби, извън посочените. Софтуерът, трябва да отговаря на предвидените с наредбата изисквания за пълнота и интегритет на данните, еднозначна автентификация на потребителите, а когато представлява модул от софтуер, не се допуска да бъдат дублирани функционалностите му от другите модули. Софтуерът, трябва да генерира уникален номер на всяка направена поръчка за закупуване на стока или услуга.
Търговците, избрали този алтернативен ред, са задължени за извършената продажба да изпращат по имейл на клиента документ, съдържащ реквизити на касовата бележка, както и QR код, номер на виртуалния ПОС, уникален номер на клиентската поръчка и др. Електронните търговци са задължени да подават към НАП стандартизиран одиторски файл за всички извършени чрез електронния магазин продажби. Информацията следва да се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.
Търговците, избрали да регистрират и отчитат продажбите си по предложения алтернативен ред, е необходимо при вписване на електронния магазин, да подават и допълнителна информация в НАП. Те следва да опишат методите на плащане, които предлагат, доставчиците на платежни услуги, предоставили виртуалния ПОС терминал, номера на терминала и сметките, по които получават плащания.
Данъчните припомнят още, че на 31 януари 2020 г. изтича крайният срок за търговците, които използват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО) да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18.


Изтича срокът за деклариране на дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
5257 фиша и 436 акта написа КАТ за ден
Радослав Гидженов ще свири Черно море- Левски
Какво време ни очаква в петък?
Хванаха мъж с отнета книжка да шофира край Варна
Джейми Даймън: Ако опитате да надхитрите пазара, ще загубите
Майкъл Новограц: AI е балон, но инвеститорите трябва да купуват
Шефът на COP31: Климатът изисква същата спешност като отбраната
Възходът на крайната десница заплашва усилията за превъоръжаване на Европа
До какво води високата доходност по облигациите? Попитахме експертите
Volvo с проблеми при старта на EX60
Бизнесмен загуби над 90 скъпи коли заради измама
BYD иска да е №1 в света и без втория най-важен пазар
Джеръми Кларксън ще „отглежда“ части за своя Jaguar
Кое е най-бързото Lamborghini с V12
В "стоманобетонната" структура на пропутинското "Z-общество" вече има пукнатини
Влюбените двойки, които внесоха романтика на Седмицата на модата в Париж
МВР за бомбите: Имат връзка с вътрешнополитическите събития
Кренвирши, пица, полусурови картофи... Каква храна купуваме и ядем