fallback

С. Христов: Електронните услуги са големият проблем на администрацията

Трябва да може в големите институции, във всеки един техен офис, да се извършва всяка една услуга, коментира председателят на фондация “Граждани срещу бюрокрацията“

16:54 | 27.01.20 г.

Все още има много институции, в които няма електронни услуги. Нещо, което не е нормално в съвремието. Не се намира решение на основен проблем - електронната идентификация. Това каза Стефан Христов, основател на платформата pisar.bg и председател на фондация “Граждани срещу бюрокрацията“, в предаването "В развитие" с водещ Вероника Денизова

По думите му в момента се използват персонален идентификационен код от НАП или НОИ, които могат да бъдат използвани в различни системи на администрацията с електронен подпис, но те не отговарят на изискванията за сигурност. По думите му тристепенната идентификация е важна, за да няма грешки. Той коментира промените в Наредбата за административното обслужване. 

Според него тези промени не са радикални. 

"Електронните услуги са много трудно достъпни, много от тях изискват изостанали технологии като java", даде пример експертът. 

"Аз съм виждал как един чужденец в НАП не може да се оправи, не може да си вземе номерче, трябва поне базово ниво на английски в тези институции", препоръча Христов. 

"Трябва да може в големите институции, във всеки един техен офис, да се извършва всяка една услуга. Пример за това е Агенция по вписванията - без значение къде е седалището на дружеството, човек може да подаде документи и те ще бъдат обработени. По същия начин и НАП трябва да направи това", коментира Христов. 

Той коментира и че все още има места, на които не може да се плаща с карта.

Според Христов добър пример е НОИ, където за определена услуга човек може да избере между възможност да получи документ на място, по пощата или по електронен път.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:17 | 11.09.22 г.
fallback