fallback

Изкривен ли е пазарът на жп товарни превози в България

Задълженията на „БДЖ - Товарни превози" са винаги над 50 млн. лева, дружеството няма възможност да ги изплаща, а те не се компенсират, посочи проф. Симеон Ананиев

13:46 | 04.03.20 г.

По думите му политиката на протекционизъм от страна на държавата към „БДЖ - Товарни превози" „изкривява пазара и води до скрито финансиране на определени дружества – частни и държавни“. Той добави, че това води до корупция, като се предлагат дъмпингови цени на клиентите на железниците.

„Задълженията на „БДЖ - Товарни превози", които в последните години съществуват, са винаги над 50 млн. лева“, напомни Ананиев.

Според него дружеството няма възможност да изплаща тези задължения, а те не се компенсират.

"По данни на Министерството на финансите 9 млн. лв. са задълженията само от началото на 2020 г.", посочи председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи.

Той коментира, че процесът не е нов, а е факт още от 2006 г.

Симеон Ананиев обясни, че Асоциацията на българските железопътни превозвачи ще изчака да се направи вписването на новия ѝ председател, както и предстоящото преструктуриране на товарните превози във връзка с пакета „Макрон“ и тол таксите, за да вземе окончателно решение за сезирането на ЕК.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:55 | 14.09.22 г.
fallback