fallback

Красимир Вълчев: От утре дистанционното обучение ще стартира ефективно

Няма да има нулева учебна година, ще се обмислят варианти за компенсиране на загубения учебен материал с допълнителни часове от априлската ваканция или уикенди

15:21 | 16.03.20 г.
Автор - снимка
Редактор

В първия ден от дистанционното обучение в България е декларирана готовност от 89% от учениците да провеждат занимания. Това обаче не означава, че всички са стартирали ефективно, надявам се това да се случи от утре. Това каза на брифинг в Министерски съвет министърът на образованието Красимир Вълчев, след като от днес стартира електронно обучение за учениците в цялата страна заради извънредното положение в страната.

Днес взаимодействието между ученици и преподаватели е предимно в електронни групи, обясни министърът и посочи, че е необходимо малко повече време, за да се премине към синхронизиране на процеса във виртуални класни стаи.

Просветният министър коментира проблема със срива на най-голямата електронна платформа – shkolo.bg, която е създадена с функция на електронен дневник. Платформата е с 20 пъти увеличен трафик в последния ден, предприети са действия за решаване на проблема, информира министърът. И допълни, че няма как да не съществуват временни проблеми дори и за най-съвършените електронни платформи. 

Красимир Вълчев подчерта, че е е получил уверение, че shkolo.bg ще работи още днес. Полагат се усилията за разширяване на инфраструктурата на платформата, поясни министърът на образованието.

От думите на министъра стана ясно, че днес от МОН изпращат информация да училищата за работа с друга платформа – тази на Microsoft, която до момента дава добри резултати и се препоръчва като решение.

Близо 2000 учители нямат техническа възможност за дистанционна работа, каза още Вълчев.

В тази връзка МОН ще закупи техника, така че да подпомогне училищата с недостиг на техника за ползване от страна на учителите. Ще се използват около 1-2 милиона лева по оперативна програма "Наука и образование", посочи той и уточни, че извънредните обстоятелства позволяват препрограмиране на средствата.

За децата без устройства и достъп до интернет се препоръчва работа по телефона със задаване на задачи за изпълнение. Но основното взаимодействие ще е дистанционна работа при всички случаи. Ситуацията е екстремна, заяви Вълчев.

Министърът информира, че засега се очертават общо 22 дни като неучебни, което надхвърля границата на възможното за преструктуриране на материала. Част от часовете за упражнения могат да бъдат приравнени на това, което се провежда в момента. Трудно е с взимане на нов учебен материал, каза той.

Относно компенсирането на материала от загубените учебни дни министърът каза, че се обсъждат пет сценария, но нито един не е напълно вероятен. Един от тях е пролетната ваканция да се трансформира във великденска. Ако удължаването е по-голямо, ще има други видове преструктурирания. Компенсирането на учебния материал може да е и за сметка на събота и неделя, или пък за юни месец. Всички въпроси са отворени, защото не знаем как ще се развие ситуацията, каза Вълчев.

Няма да има нулева учебна година, защото 60 на сто от учебната година е отминала, заяви просветният министър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:35 | 08.09.22 г.
fallback