В такива кризисни моменти подкрепата от страна на държавата е изключително важна и необходима. Ключово е обаче да се прецени кои са секторите, които се нуждаят най-много от подкрепа и по-скоро тези, които са жизненоважни за хората и икономиката. Значим сигнал е и държавата да подкрепи „светлите“ бизнеси, каза в специално интервю за bloombergtv.bg Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България".
Тя препоръча освен на конкретни и ясни социални мерки да се наблегне върху подкрепа за осигуряване на стабилност на финансовата система. Това според нея може да стане с прилагането на адекватни механизми за финансово подпомагане на засегнатите сектори, разсрочване на задължения към държавата, както и насърчаване на производството на жизненоважни сектори.
Драгийска е на мнение, че в тези сектори трябва да се предприемат отлаганите структурни мерки в тях, прилагането на нови форми на подкрепа без застрашаване на основни пазарни механизми.
„За мен споделянето на тежестта в конкретни форми е истинската проява на солидарност“, каза главният изпълнителен директор на „Лидл България“.
Драгийска посочи, че търговията на дребно, въпреки че не е сред бизнесите, който са най-пряко засегнати от извънредното положение, също носи последствията на тази ситуация - от резкия скок в потреблението при презапасяване, до ограниченията в пазаруването и намаленото потребление, което икономическата криза носи след себе си.
„За да отговорим адекватно на ситуацията, трябваше да впрегнем целия си ресурс за осигуряване на логистиката и доставката на стоки – така че потребителят да продължава да намира в нашите магазини онова, което е свикнал, и да разчита на същите качествени стоки с оптимално съотношение качество-цена", даде пример с работата в търговската верига, която управлява Милена Драгийска. „Това предизвика сериозно допълнително натоварване най-вече на екипите в магазините, но и на всички колеги по веригата на доставки“, допълни тя.
Тя потвърди, че без допълнителните усилия на партньорите доставчици на стоки веригите трудно биха се справили със ситуацията в резултат на пандемията с коронавирус.
„Кризата доведе и до усложнената ситуация с по-малките български производители, за които спешно трябваше да се предприемат мерки за реализация на тяхната продукция, напомни Драгийска. - Това доведе след себе си много сериозна мобилизация и ангажиране на допълнителни ресурси за координация и планиране на адекватни мерки, осъществяване на контакти с производители, договаряне, реорганизация на логистика и много, много други теми, свързани с осъществяването на тези мерки.“
Тя е убедена, че във взаимоотношения с новите доставчици ще се търси дългосрочност и устойчивост на партньорството.
Драгийска прогнозира, че след спада на потреблението и оборотите ще се наложи по-сериозно преосмисляне на целия план за годината, включително ограничаване на разходи и редица действия в тази посока, които да компенсират поне отчасти икономическите ефекти.
Тя подчерта, че за компанията е важно да продължи да плаща данъците си, да поддържат работните места, да плащат заплати, а потребителите да продължат да избират Lidl за своето ежедневно пазаруване.
Драгийска отговори и на въпроса как би преразпределила бюджета, който отделя държавата за икономиката.
„Разпределението на разходите и особено икономическите мерки за справяне на ситуацията трябва да се консултират с различните заинтересовани страни – синдикатите и работодателите, банковия сектор и бизнеса като цяло", препоръча тя. „Задължително е да се ограничат по смислен начин определени разходи (без да пречат на стратегическо позициониране в бъдеще) и едновременно да се търсят потенциали за стабилизиране на приходната част (при нас - оборотът), за да излезе крайното уравнение“, допълни Драгийска.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Единствената бизнес телевизия в страната Bloomberg TV Bulgaria дава платформа на бизнеса у нас да разкаже за предизвикателствата, с които се сблъсква, като му предоставя и цялата необходима информация за преминаване през период на блокиране на икономиката – добри примери, мерки, актуални срокове и др. Това ще става освен през ефира на телевизията и чрез специалната рубрика на сайта Bloombergtv.bg - „Бизнесът vs COVID-19”.


Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
5 зодии със силна интуиция
БСП към Радев: Решихме да градим и да влезем в управлението ВИДЕО / СНИМКИ
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу ВИДЕО
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора