fallback

Какви права има потребителят при предплатена почивка в коронакризата?

Туроператорите трябва да предложат опциите ваучер и връщане на парите от отложено пътуване, посочи Богомил Николов от "Активни потребители"

11:01 | 26.05.20 г.
Автор - снимка
Редактор

В предаването "България сутрин" той  коментира какви са правата на хората, които желаят да възстановят парите си за предприето пътуване, което не се е осъществило заради коронавирус кризата.

Николов отбеляза, че това законодателство е действащо от години и не е променяно, въпреки инициативите на някои държави.  Според него всичко е в ръцете на туроператорите и потребителите, като е важен здравият разум и от двете страни.

"Ако утре всички потребители си поискат парите, това би шокирало този сектор. И обратното, ако всички туроператори предлагат само ваучери, то те ще нарушават действащото законодателство", подчерта изпълнителният директор на Българската национална асоциация "Активни потребители".

Николов обясни, че когато почивката не е организирана от туроператор, а чрез определена платформа, в сила са общите търговски правила. А за тези платформи действа законодателството на държавата домакин.

"Много е важно туроператорите да вземат пример от авиокомпаниите, които се оказаха максимално гъвкави. Доста компании продават билети с отворени дати. Клиентите да са спокойни, да изберат абсолютно доброволно тази възможност с ваучера", съветва изпълнителният директор на Българската национална асоциация "Активни потребители".

Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:12 | 12.09.22 г.
fallback