fallback

Търговци: По-ниското ДДС за детските стоки да е дългосрочна мярка

Цените на тези продукти ще се понижат, защото пазарът е изключително конкурентен, смята Петя Милина от Асоциацията на търговците на стоки за детето

12:18 | 08.06.20 г.

Намаляването на данък добавена стойност за детските храни и пелените не е панацея за преодоляване на демографската криза. Ако няма държавна политика и дългосрочни мерки, това няма как да се случи. Това каза Петя Милина, член на Управителния съвет на Асоциацията на търговците на стоки за детето в България и управител на "Беболино", в предаването “Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

Милина отбеляза, че все пак мярката е едно от нещата, които могат да повлияят на демографските проблеми. “Тази мярка не може да бъде краткосрочна, тя трябва да е дългосрочна и в комплект с много други мерки, за да може да се раждат повече бебета у нас”, посочи гостът. 

По думите на експерта решението е удачно, защото детските храни и пелените са най-големият консуматив на семейство с бебе.

 Тя отбеляза, че при равни други условия цените на тези продукти ще се понижат, защото пазарът е изключително конкурентен на фона на малкото потребители. “Според изчисления на нашата асициация едно семейство на месец харчи средно около 400 лв. за базови неща за своето бебе. От тях най-голям е делът на храните и пелените - над 75%”, коментира Милина. 

По думите й държавният бюджет няма да е засегнат значително от намалението на ДДС, защото обемите на пазара на бебешки продукти са малки, ограничен е и броят на потребителите. 

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:53 | 12.09.22 г.
fallback