fallback

Прокуратура откри нарушения при експлоатацията лифтовете

Без някои документи и без данни за разрешения за строеж са 43 лифта и въжени линии

12:33 | 08.07.20 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Върховна административна прокуратура (ВАП) възложи на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) и Държавната агенция за метрология и технически надзор (ДАМТН) да проверят дали е безопасна експлоатацията  на кабинковите и откритите въжени линии в страната. Тя е обхванала всичките 120 броя линии, съобщи на сайта си Главна прокуратура.

При 71 броя от съоръженията не са установени нарушения, а за 49 от тях няма данни за наличие на издадени строителни книжа и за въвеждане в експлоатация, констатират проверките за техническия надзор и спазването на нормативните актове по устройство на територията.

Без документи за въвеждане в експлоатация и без данни за издадени разрешения за строеж са 43 лифта и въжени линии.

Липсват данни за техническото състояние на 14 обекта. Четири от тях са в лошо техническо състояние, но те не се експлоатират.

Незаконен строеж има на Клуб „Руска баня“, изграден на начална станция на въжена линия Кабинков лифт „Княжево-Копитото, в Природен парк „Витоша“.

Най-често повтарящи се нарушения на строителните правила и норми са във „Витоша“ – при 13 броя съоръжения, при „Белица“ – 7 броя и при „Мальовица“ – в 5 броя съоръжения.

Изпратено е предписание до началниците на РДНСК и до кметовете на съответните общини да предприемат административно-наказателни мерки и да отстранят констатираните нарушения.

Инспекторите на ДНСК и ДАМТН са открили, че има нарушения на Наредбата за безопасната експлоатация и техническия надзор на въжени линии в региона на Западна Централна България.

Най-често повтарящите се нарушения тук са във „Витоша“ – 10 и „Боровец“ - 4. Те са съставили четири акта за административни нарушения и са наложили 93 принудителни административни мерки.

ВАП разпореди на контролните органи да изследват и преценят какви са възможностите за узаконяване на незаконните линии. Те трябва да обмислят и възможността за спиране от експлоатация и премахване на строежите, за които няма строителни книжа или не са безопасни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:24 | 13.09.22 г.
fallback