Предвидени са 55 млн. лв. от държавния бюджет в помощ за чартърните полети с цел туризъм. Идеята е да бъдат обхванати над 400 хил. туристи. Тoва заяви в сутрешния блок на БНТ новият министър на туризма и вицепремиер Марияна Николова.
Размерът на субсидията е 35 евро за всяка седалка от максималния пътнически капацитет на самолета за всеки полет. Субсидията се отпуска за всяка седалка, заета от лице, ползващо туристическа услуга в страната ни, само за полети с капацитет от не по-малко от 100 места. От субсидията може да се възползват всички туроператори, независимо от местонахождението на тяхното седалище, които ползват услугите на въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз, издаден в Република България или друга държава член на Европейския съюз, или страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария или трета страна.
Субсидията вече е одобрена от ЕК.
По думите ѝ летният туристически сезон има голям проблем, но в правителството и Министерство на туризма разчитат да има повече почиващи на нашето Черноморие. Очаква се първите германски туристи да дойдат в края на септември и началото на октомври.
“Разчитаме през август да имаме повече почиващи. Още от първия ден заявих какви са моите цели - ще работя в подкрепа на бизнеса, в диалог и търсене на конкретни решения”, каза Николова.
В НС ще бъде внесено предложението за ставка от 9% ДДС за туроператорите. Нова мярка е и отварянето на граници за конкретни държави, каза още новият министър.
Ще има грантове за туристическия бранш, в момента 38 хил. души се възползват от ваучерната система в подкрепа на туризма, обсъжда се възможност мярката да бъде разширена с държавния бюджет за следващата година.
Министър Николова каза, че ще разговаря с посланици на редица държави, с акцент на туристите от Русия и Великобритания.
Трябва да говорим за България като дестинация за целогодишен туризъм, призова Николова.
Според нея туроператорите наистина са с един от най-големите проблеми, поради което мерките са насочени към средните предприятия и туристическият бранш.
“Ние имаме нужда от една агресивна реклама, без реклама нищо не се получава. Много е важно да покажем сърцето на България, културните паметници и историческото ни наследство”, настоя Николова. Тя подчерта, че ще положи усилия да бъдат осигурени средства за реклама на нашата страна като потенциална, здравна и безопасна дестинация.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО