Министерството на туризма започва излъчването на първите три рекламни клипа, направени съвместно с представители на Асоциацията на екскурзоводите в България.
Инициативата за популяризиране на малко известни местности и туристически обекти е в изпълнение на поетия от вицепремиера и министър на туризма Марияна Николова ангажимент към екскурзоводите по време на работна среща с тях в края на месец юли.
Целта е да се насърчи работата и търсенето на местните екскурзоводи, които представляват една от най-тежко засегнатите професии в сектора заради пандемията, посочват в съобщение от Министерството на туризма.
Чрез клиповете с тяхно участие ще запознаем туристите с това, което би допринесъл един добър екскурзовод за пълноценното им преживяване. Ще покажем лицата на тези, които знаят и пазят нашата история, традиции и забележителности.
Кампанията включва заснемането на 20 видеа, представящи по-малко известни дестинации и културно-исторически паметници у нас, но с голям потенциал за развитие. В клиповете екскурзоводи разказват любопитни факти за места и забележителности, които са с ниска посещаемост от българските и чуждестранните туристи.
Първият клип показва част от неземната красота на Източните Родопи - каньона и поречието на река Арда. Това е едно от най-живописните места у нас, което започва да набира популярност в последните две години.
Вторият клип е посветен на Ротондата „Св. Георги“ в София. Покрай нея всекидневно преминават стотици жители и гости на столицата, но малцина са влизали в нея, за да видят петте пласта стенописи. Ротондата е смятана за най-старата запазена сграда в София, която е построена в началото на IV век.
Третият клип от тази поредица е посветен на една малко известна гробница до хасковското село Александрово. Размерът й е впечатляващ, а стенописите в нея са добре запазени. В непосредствена близост до нея е Музеят на тракийското изкуство, в който се съхранява едно от първото обработено злато в света.
С тази кампания ще бъде създадена една интригуваща поредица, която да е интересна и сама по себе си. Във времето тя може да се допълва с още епизоди от различни локации и в различните сезони. Обектите са заснети по професионален и красив начин. По този начин се цели да бъде подсилен образът на България като великолепно място, изпълнено с много места за пътешествия. Обектите и местата за заснемане са избирани в тясна координация на екскурзоводската гилдия.
Общата стойност на целия проект е 29 940 лв.
Кампанията стартира първо в социалните канали на Министерство на туризма. Клиповете са на български език и със субтитри на английски език.


Задържаха мъж за излъчване на съобщение за радиоактивно замърсяване във Варна
Два протеста се очакват тази вечер в Триъгълника на властта
Тъжна вест! Почина Боян Радев
Хороскоп за 19 декември 2025
Виц на деня - 18 декември
Индустрията и климатични групи се обединиха срещу решението на Европа за ДВГ
Петролът поскъпва с фокус върху блокадата на Венецуела и руските санкции
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Автономната система на Teslа спаси човек с инфаркт
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Задържаха варненец, пускал съобщение, имитиращо системата за ранно предупреждение
Земетресение с магнитуд 4 в морето край Дубровник
Детски психолог: Камерите не решават проблема, трябва да се изгради доверие
Производителят за кашата с арсен: БАБХ не познава регламента, умишлено ни дискредитират
Администрацията на Тръмп се подигра на Байдън