fallback

Без компенсации в ЕС, ако полетът е отменен или закъснее заради пандемията

Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, казва Соня Спасова

09:53 | 20.10.20 г. 1

Пътниците със самолет вече не могат да претендират за компенсации, ако полетът им е отменен или закъснее заради причина, свързана с пандемията от коронавирус. Причината е, че Европейската комисия обяви разпространението на COVID-19 за извънредна ситуация. Това обясни в ефира на БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България. Тя призова потребителите да бъдат особено внимателни с новите условия, породени от разпространението на заразата. 

Спасова добави, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи важат условията на самата резервация, обясни директорът на Европейски потребителски център - България.

Спасова допълни също, че към центъра хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Ако проблемът е с български търговец – тогава потребителите да се обръщат към Комисията за защита на потребителите

В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:53 | 14.09.22 г.
fallback