fallback

Стартъп: Туристическият сектор е монополизиран от няколко големи играча

Нов продукт дава възможност на по-малките хотелиери да направят бързо и лесно свой собствен сайт

20:30 | 25.01.21 г. 4

Туристическият сектор беше и продължава да бъде монополизиран от няколко големи играча. Това каза в ефира на Bloomberg TV Горян Върбанов, съосновател на стартъпа Quendoo. Този проект, получил финансиране от фонд „Витоша Венчър Партнърс“ в размер на 750 хил. евро, позволява на хотелиерите да създадат свое дигитално присъствие на приемлива цена, обясни още гостът.

„Целта на нашата фирма е да предостави на по-малките собственици на ваканционни имоти способността за броени минути да създадат свой собствен сайт с всички необходими функционалности", обясни Върбанов.

Той признава, че сумата не е малка, но продуктът се развива вече четвърта година и вложеният ресурс към момента е съпоставим с инвестицията. „Проектът ни е дългосрочен с хоризонт на развитие 5-10 години и чрез предоставените средства ние ще успеем да утроим нашия капацитет във всички сфери - от персонал до допълнителна развойна дейност и маркетинг", каза Върбанов. 

От своя страна Камен Банковски, инвестиционен мениджър във „Витоша Венчър Партнърс“ обясни, че фондът предоставя рисково дялово финансиране с цел развитие на предприемаческата екосистема в България. Фокусиран е към стартиращи, малки и средни предприятия с проекти с технологична насоченост и висок потенциал за устойчив растеж.

„Нашата цел е основно концентрирана в компании в ранен етап от развитието си, както такива без идея или само с наличен прототип, така и фирми с напълно разработен и валидиран от пазара продукт, стремящи се да се разгърнат и на други нива“, посочи още Банковски и добави, че екипът на фонда се стреми да добавя максимална стойност към идеите и проектите на стартиращите компании у нас.

"България предоставя огромно поле за възникване на така наречените компании еднорози, тъй като българските стартъпи и идеите зад тях съответстват на международните тенденции и пазари. 60% от компаниите, които ние сме разглеждали, търсят глобална експанзия на своите идеи и продукти, което подчертава амбицията им да не се ограничават само до българския пазар", каза още той. 

Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:47 | 13.09.22 г.
fallback