"Ние по никакъв начин не желаем да натоварим излишно с регулации, финансови и административни ангажименти държавните и общински болнични заведения и центровете за спешна медицинска помощ", заяви той.
Борис Ячев сподели, че от тяхната политическа формация са очаквали и продължават да срещат огромна съпротива от представителите на този бизнес.
"През изминалия ден в здравната комисия на Народното събрание и от представителите на пациентските организации беше коментирано, че това е бизнес, който генерира милиони и в който са замесени най-различни физически и юридически лица. С други думи трудно е да се прекърши гръбнакът на подобен сенчест бранш", категоричен е Ячев.
По думите на заместник-председателя на НФСБ се очаква законопроектът да бъде разгледан в пленарна зала още следващата седмица, като тяхната амбиция и тази на Обединените патриоти е текстът да бъде приет на второ четене до края на февруари и след това да влезе в сила.
"Регулацията е изцяло насочена към частния сектор. Центровете за спешна помощ работят по определени правила и изисквания, които така или иначе ги има в Наредбата за медицински превоз. Липсва единен регистър, в който нуждаещите се от подобен транспорт да могат да проверят дали поръчаният от тях автомобил е регистриран, легитимен и отговаря на всички изисквания", посочи депутатът.
На база проучвания на НФСБ около 55-75 са линейките "копърки" само на територията на София, а в цяла България техният брой е около 200.
"Превозването на пациент, който не боледува от Covid, до болница на територията на София струва между 500-700 лв. А при страдащ от заразата, цената е почти двойна. В рамките на този нелегален превоз не се спазват почти никакви противопандемични мерки, липсва задължителното обеззаразяване след всеки превоз, липсва и медицинско образовние на шофьора или наличие на парамедик, като условията, в които домуват тези линейки, са меко казано ужасяващи", подчерта Ячев.
Ще успее ли държавата да контролира частните линейки? Какви са становищата на здравното министерство и пациентските организиции?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?