"Ние по никакъв начин не желаем да натоварим излишно с регулации, финансови и административни ангажименти държавните и общински болнични заведения и центровете за спешна медицинска помощ", заяви той.
Борис Ячев сподели, че от тяхната политическа формация са очаквали и продължават да срещат огромна съпротива от представителите на този бизнес.
"През изминалия ден в здравната комисия на Народното събрание и от представителите на пациентските организации беше коментирано, че това е бизнес, който генерира милиони и в който са замесени най-различни физически и юридически лица. С други думи трудно е да се прекърши гръбнакът на подобен сенчест бранш", категоричен е Ячев.
По думите на заместник-председателя на НФСБ се очаква законопроектът да бъде разгледан в пленарна зала още следващата седмица, като тяхната амбиция и тази на Обединените патриоти е текстът да бъде приет на второ четене до края на февруари и след това да влезе в сила.
"Регулацията е изцяло насочена към частния сектор. Центровете за спешна помощ работят по определени правила и изисквания, които така или иначе ги има в Наредбата за медицински превоз. Липсва единен регистър, в който нуждаещите се от подобен транспорт да могат да проверят дали поръчаният от тях автомобил е регистриран, легитимен и отговаря на всички изисквания", посочи депутатът.
На база проучвания на НФСБ около 55-75 са линейките "копърки" само на територията на София, а в цяла България техният брой е около 200.
"Превозването на пациент, който не боледува от Covid, до болница на територията на София струва между 500-700 лв. А при страдащ от заразата, цената е почти двойна. В рамките на този нелегален превоз не се спазват почти никакви противопандемични мерки, липсва задължителното обеззаразяване след всеки превоз, липсва и медицинско образовние на шофьора или наличие на парамедик, като условията, в които домуват тези линейки, са меко казано ужасяващи", подчерта Ячев.
Ще успее ли държавата да контролира частните линейки? Какви са становищата на здравното министерство и пациентските организиции?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна