fallback

Йонко Иванов: По-скъпите шофьорски курсове няма да са в полза на качеството

Трябват повече часове за движение по автомагистрала и извън града, препоръчва председателят на Съюза на преподавателите и на центровете по авто-мото подготовка

14:26 | 21.06.21 г.

Фактите се потвърждават в цялата страна – липса на диалог, чуваемост и административно-чиновнически подход по проблемите в т.нар. "малко министерство" в Министерството на транспорта, а именно Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“. Това съобщи в БНР Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите и на центровете по авто-мото подготовка. Днес на среща със служебния министър на транспорта от бранша ще поставят всички проблеми, които не търпят отлагане.

„Хората в „Автомобилна администрация“ се изживяват като партийни секретари от далечното минало“, е мнението на председателя на Съюза на преподавателите и на центровете по авто-мото подготовка.

Той съобщи, че автоинструкторите имат готовност за протест и настояват за ревизия в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

„Години наред не е правена ревизия на начина, по който са поставени изпитните въпроси за отделните категории в теста по теория", даде пример Иванов с наличието на въпроси, които не кореспондират с нормативни промени в Закона за движение по пътищата.

След скорошни промени в Наредба №38 за провеждането на изпитите по думите му има вкаран „смешен текст“, според който дори при нарушение, за което изпитът следва да се прекрати, той де факто продължава.

„Още 50 минути ще се возите, или 25 минути ще се возите и накрая, когато вече му се каже оценката, а тя му е казана в момента, в който спирачката е употребена от страна на председателя на изпитната комисия, кандидатът казва – защо ми губихте времето“, коментира казуса Йонко Иванов.

Той е категоричен, че трябва да има по-голям брой часове за движение по автомагистрала и за движение в извънградски условия.

„Особеностите на профила на агресивния водач в момента, условията, в които живеем в пандемия, изискват и нов подход и нов стил на обучение на кандидат-водачите“, съветва председателят на Съюза на преподавателите и на центровете по авто-мото подготовка

Това според Иванов не може да стане, защото в консервираната според него учебна документация е заложен „силно лобистки текст“.

По думите му за да могат да се увеличат тези часове, трябва да се измени Наредба №37 за обучението, в която има изискване за електронна система за проследяване на практическите часове.

„За целта се изисква и интернет достъп, а сигналът се губи почти непрекъснато, посочи Йонко Иванов. – Нито се знае през какъв оператор ще се работи, нито кой ще плаща този интернет. Така че оскъпяването на курса в бъдеще ще бъде изцяло в негативно отношение, не за подобряване на качеството на обучение, а в интерес на някои личности, особи, които прокараха този лобистки текст.“

Според него причина за пътните произшествия с млади водачи е липсата на преподаватели, което създава корупционни практики. 

Председателят на Съюза на преподавателите и на центровете по авто-мото подготовка съобщи и исканията на автоинструктурите.

„Искаме да имаме хоризонт пред нас, искаме да има рейтинг на учебните центрове. В тази държава се говори само за контрол и санкции, но не се говори за плюсове на кадърните фирми, на фирмата, която е марка“, изтъкна още Йонко Иванов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:10 | 13.09.22 г.
fallback