fallback

Психолози: Фирмите се обърнаха към психичното здраве и благосъстояние на служителите

Програмите включват психологическа подкрепа, финансови и юридически консултации, посочиха Силвия Куманова и Анелия Горгорова

21:20 | 03.08.21 г.

„Една част от компаниите могат да се похвалят с програми за грижа за психичното здраве, като е важно да се отбележи, че то не е свързано само с по-тежки диагнози, а и с това да се чувстваме добре“, разказа Анелия Горгорова.

По думите ѝ част от програмите за подкрепа на психично здраве са свързани с това как да се чувстваш добре на работно място, с превенция на стрес, как да се справим със загубата.

„За първи път започнахме да говорим по теми, свързани със самотата. Фокусът се измести към това как човек да се чувства по-добре и да запази психическото си здраве. Благодарение на пандемията засегнахме теми, които преди това бяха табу в бизнеса“, добави още поведенческият психолог.

Силвия Куманова посочи, че по време на пандемията българските компании започнаха да следват тези добри традиции в световен мащаб, като въведоха цялостни програми за обслужване на благосъстоянието на служители.

"Те включват психологическа подкрепа, която се предоставя от квалифицирани психолози, както и са предвидени финансови консултации, тъй като пандемията се отрази на финансите на служителите. Третият тип услуги са юридическите консултации. Всички тези консултации са платени от работодателите и се осъществяват в работно време", поясни тя.

От думите ѝ стана ясно, че най-често големите и средните фирми в България въвеждат подобни програми.

Друга тема от разговора беше свързана с пораженията, които пандемията нанесе върху менталното здраве.

„Дългата изолация повлия върху служителите, като има два типа засегнати. Първите са тези, които никога не са работили в офис, тоест хората, които току-що започват работа. За тях работата от вкъщи се превърна в нещо съвсем естествено и не изпитваха никакъв стрес по време на пандемията, но пък имат проблеми със социализацията и работата в екип, обясни Куманова. – Вторият тип служители са хората с дългогодишен опит в работата в офис. Те започнаха да страдат от липсата на контакти с колегите си, което засили проблемите, които изпитват, като свръхстрес и бърнаут.“

Кои са добрите практики за психологическа подкрепа за работниците? Към кои консултации има най-голям интерес? Продължават ли психологическите услуги да се оценяват като стигма при служителите? Кои фирми са по-гъвкави – малките или големите при въвеждане на нови практики като четиридневна работна седмица?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:54 | 13.09.22 г.
fallback