"От две години в БДЖ има машини за закупуване на билети, които са купени, но не са пуснати, тъй като продавачите на билети ще останат без работа. Проблемът е в мисленето ни – искаме светът около нас да се промени, но не искаме да се развиваме и учим", е мнението на експерта.
Проф. Симеон Ананиев препоръча транспортът не се разглежда по сектори, а приоритетите в него да са ориентирани към реалните вериги на доставки за товарните превози и осигуряване на мобилност на хората. „Това означава, че съобразно нуждите на икономиката трябва да бъдат осигурени такива вериги на доставки, при които да има ефективност, устойчивост и щадене на околната среда“, настоява той.
Проф. Ананиев напомни, че след бурното си развитие през миналия век железопътният транспорт постепенно изгуби част от позициите си.
„На преден план излезе автомобилният транспорт. Липсата на съответната инфраструктура води до сериозни проблеми във веригата на доставките. Последните тенденции показват все по-голям процент на участие на железниците във веригите на доставки. Жп транспортът обаче трябва да бъде свързан и с другите видове транспорт“, посочи експертът.
Според него, за да се подобрят веригите на доставки е необходимо условно разделяне на разстоянията, на които всеки един транспорт може да превозва оптимално – до 1000-1500 км за автомобилния транспорт и до 4000 км за железниците. „Част от проблемите с веригите на доставки могат да бъдат решени чрез пренасочване на товарите от пътната към жп мрежата“, препоръча експертът.
Проф. Симеон Ананиев коментира и темата за тежката катастрофа на магистрала "Струма" и какви трябва да бъдат правилните задачи, които да бъдат поставени на експертизата от следствието и прокуратурата.
"В конкретния случай има два подхода. Единият е да се назначат единични експертизи, което отнема повече време, тъй като всяка следваща експертиза зависи от предишната. Другата опция е да се състави комплексна експертиза, но това е трудна задача, тъй като е нужен екип. В случая с катастрофата на магистрала "Струма" трябва да има поне шест експертизи", смята той.
Какви трябва да са приоритетите на новите управляващи в транспорта? Какво липсва в дигитализацията на логистиката? Какви са рисковете да се пропусне някакъв важен детайл при експертизата в катастрофата на магистрала „Струма“?
Целия разговор може да видите във видео материала.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 4 години тоест да се разбира че корупцията пречи... лобизъм е модерната дума за корупция отговор Сигнализирай за неуместен коментар