fallback

Ще започне ли България да произвежда товарни електромобили след e.GO?

Субсидиите за покупка на нов електромобил ще помогнат за трансформация на автомобилния парк, прогнозира Любомир Станиславов

15:39 | 04.02.22 г. 2

В обозримо бъдеще ще има и други проекти в страната, подобни на e.GO. България се появи на картата на държавите, които имат технологии и доставчици и вече привлича интереса на други компании. Има разговори със световен производител, свързан с товарни и лекотоварни електромобили. Тази информация сподели в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт”, арх. Любомир Станиславов, изпълнителен директор на "Аутомотив Клъстер България" и изпълнителен директор на e.GO Mobile България.

Той уточни, че компанията, с която се говорят разговори, е европейска.

По думите му началото на строителството на завода на e.GO в Ловеч ще бъде решено следващата седмица, като най-вероятно ще започне през първата половина на април.

„Нашето сътрудничество в Община Ловеч е на изключително добро ниво и институциите работят като „швейцарски часовник”, посочи Станиславов и напомни, че за бизнеса е много важно общините и хората, които работят там, да искат да помагат на компаниите.

Мениджърът обясни, че предстои процес на идентифициране на доставчици на e.GO от България. Тези компании ще трябва да преминат през т.нар. менторска програма, която вероятно ще продължи от девет месеца до една година, като идеята е да се локализира колкото се може по-голяма част от компонентите на автомобила в България. 

Сега в България се правят всички части за един автомобил без електромоторите.

„Намерението на българската държава да субсидира с 12 хиляди лева покупката на нов електромобил с пари по Оперативна програма „Околна среда” е добро, макар и закъсняло“, коментира Станиславов. – Може да се направи подобна програма, която да е за цялата страна, а не само за региони, където има замърсяване.“

Изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер България" е на мнение, че това ще помогне да се направи трансформация на автомобилния парк, който сега е със средна възраст 15-20 години. „Много хора ще преминат директно към електрически автомобили и ще прескочим поне една еволюционна стъпка, което ще ни приближи много повече до развитите западноевропейски държави“, прогнозира Станиславов.

В момента близо 40% от продажбите на нови автомобили в Европа са под една или друга форма електрифицирани автомобили, а 10% са чисто електрически автомобили.

„Очаквам през следващите 3-4-5 години да има недостиг на електрически автомобили, а от друга страна голямо търсене за тях“, смята изпълнителният директор на e.GO Mobile България.

Как се възползваха от Covid кризата българските компании от автомобилната индустрия в глобалния процес на веригите за доставка? Започнаха ли да се правят инвестиции в нови продукти? Кога ще започне работа фабриката за компютърни чипове Melexis? Още за бъдещето на автомобилната индустрия, електрификацията на превозните средства и прехода на ЕС към електромобили може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на „Бизнес старт” вижте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:50 | 13.09.22 г.
fallback