fallback

Ст. Братоев: Третата линия на метрото ще заработи през 2025 г.

До края на годината ще започне строежът на последния участък на метрото – от ул. "Шипка" до Цариградско шосе, посочи изпълнителният директор на "Метрополитен"

15:04 | 22.03.22 г.

До края на годината ще започне строежът на последния участък на метрото в София – от ул. "Шипка" до Цариградско шосе. Очаква се през лятото да бъдат финализирани процедурите и да има готовност за подписване на договорите. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен".

През 2020 и 2021 г. се изградиха първите два етапа на третата линия – сега предстоят следващите два. Общият срок по този проект, който тече от 12 януари, е 39 месеца – през 2025 г. участъкът трябва да бъде завършен и въведен в експлоатация.

По думите на Братоев общата стойност на трасето е 217 млн. лева, което е близо 30 млн. евро на километър, като според него това е "изключително ниска цена" в Европа.

Той напомни, че в понеделник започна строежът на новия участък на софийското метро след станция "Хаджи Димитър" до жк "Левски". По трасето ще има три станции, които са по бул. "Владимир Вазов". Първата е "Стадион Георги Аспарухов" и ще е на кръстовището на булеварда с ул. "Васил Кънчев". Втората се казва "Тракия" и ще е на ул. "Витиня".

Началното финансиране на разширяването е от средства на Столична община, но финансирането е включено в Плана за възстановяване и устойчивост на България, който още изчаква одобрение от Европейската комисия.

„За да не се бави проектът, общината се ангажира да започне авансово финансиране, докато дойдат средствата по Плана. Четвъртият етап ще бъде смесено финансиране на Столична община чрез заем от Европейската инвестиционна банка и бюджетни средства“, уточни Братоев.

Изпълнителният директор на "Метрополитен" увери, че методите за строителство ще изискват по-кратки ограничения на трафика през целия период, като целта е да не се спира изцяло движението. Така например, движението по бул. "Владимир Вазов" вече е само по южното платно и така ще е до 2024 г.

Братоев потвърди, че в момента се оценяват офертите на 14-те фирми, които кандидатстват за строежа на участъка от жк. "Гео Милев" до жк "Младост". „Процедурите и законът е "много добре направен, за да няма съмнения за манипулации", увери той.

Какво представлява системата „градски възли“ по европейски модел? Какъв е капацитетът на метрото като бомбоубежище? По-големи ли са изискванията към конструкциите на метрото за особени натоварвания като земетресения и ударни вълни?

Целия разговор може да гледате във видео материала Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:15 | 14.09.22 г.
fallback