"Основната разлика в бъдещото европейско финансиране е в това, че грантовите пари не вменяват отговорност за осъществяващите проекта. Когато се поставя въпросът за необходимост тези пари да бъдат върнати по някаква причина, значи има много сериозна симбиоза и това променя взаимоотношенията и качеството на крайния резултат", обясни той.
Централната тема, която Заимов коментира в рамките на съвместна инициатива между Bloomberg TV Bulgaria и Фондация Европейски институт, беше планът Юнкер и рисковите инвестиции, както и какви са механизмите, по които компаниите в България могат ефективно да работят, подпомагани от тези средства.
"Не мисля, че рисковите инвестиции ще решат проблемите, пред които се изправя икономиката и финансовата система. Те са по-скоро свързани с точката на развитие на обществото, на цивилизацията. Ние всички, човечеството, имаме сериозни затруднения в момента да минем напред. Това, което преди 30-40 години се наричаше "прогрес", днес не се описва по същия начин. Всеки бизнес, всяко финансиране се свързва с очаквания за бъдещето и някаква форма на растеж. Не можем да противопоставим нормалния тип финансиране на рисковото".
Според него „рисковите инвестиции затова са рискови, защото много голям процент не успяват да преминат дори две години".
Заимов ги определи като нов начин на финансиране, но това по думите му не е отговор на социални или икономически сюжети, а нов тип поведение.
„Както и цифровизацията не е отговор на фундаментални проблеми, а просто нов тип механизъм“, уточни той. "Автомобилната индустрия е огромен танкер, на който трудно може да се промени посоката, а посоката е към електрическите автомобили.“
Заимов подчерта, че най-голямата съпротива идва от дистрибуторите на автомобили, защото това намалява оборотите.
„Въпреки че електрическите автомобили са относително по-скъпи като нови, те в целия си живот имат много по-малък разход. Те на практика не се развалят. Въпросът на електрическата мобилност не в заменянето на едните автомобили с други, а трансформиране на цялата индустрия. България, за жалост, има един нелицеприятен въпрос, по който се различаваме от останалите европейски страни, е това, че ние сме нещо като кошче за отпадъци за автомобили - силно замърсяващи, стари, опасни“, заяви Мартин Заимов.
Дали всички успешни стартиращи компании са действително успешни в дългосрочен план? Безспорен ли е фактът, че новите технологии и нововъведения добавят стойност?


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина