fallback

Нови бандероли за алкохол и цигари влизат в сила от 1 януари 2018 г.

Търговците няма да понасят загуби от продажбата на акцизните стоки, облепени със стар бандерол

17:17 | 26.09.17 г.

Тютюневите изделия и бутилираните алкохолни напитки ще се продават с нов бандерол от 1 януари 2018 година, припомнят от Министерството на финансите.

Единичните цени на бандеролите се запазват, като за тютюневи изделия e 0,013 лв., а за алкохолни напитки – 0,032 лева.

Нововъведение при бандеролите за тютюневи изделия е поставянето на QR код, съдържащ URL линк до уеб-страницата на Министерството на финансите. Кодът е стандартен и може да се прочете чрез смартфон или таблет с всяко безплатно приложение за четене на QR код.

Акцизните стоки, облепени с действащите към момента бандероли, могат да се реализират в търговската мрежа до изчерпването им, но не по-късно от 31 декември 2018 година.

Дължимият акциз е платен при тяхното освобождаване за потребление и както бюджетът, така и търговците на едро и на дребно няма да понасят загуби от продажбата на акцизните стоки, облепени със стар бандерол. Лицензираните складодържатели трябва да върнат неизползваните бандероли в митницата, от която са ги получили, в 30-дневен срок от влизане в сила на новите образци.

В съответствие с чл. 20, ал. 1 от Закона за безмитната търговия, бутилирани алкохолни напитки с код по КН 2208 и с алкохолно съдържание, равно и превишаващо 15% vol, предназначени за търговските обекти, които са лицензирани за безмитна търговия, се продават само с поставен върху потребителската опаковка бандерол.

В съответствие със Закона за акцизите и данъчните складове новите образци са утвърдени от министъра на финансите три месеца преди влизането им в сила, като заповедите за утвърждаването им са публикувани в Държавен вестник.

Бандеролът е държавна ценна книга, която доказва внасянето на дължимия акциз за освободените за потребление акцизни стоки. Издава се от Министерството на финансите по утвърден проект и се закрепва върху потребителската опаковка на изделията, подлежащи на облагане с акциз, по такъв начин, че отварянето на опаковката е невъзможно, без да се наруши целостта на бандерола.

Образците на бандероли включват комбинация от защитни елементи в графичния дизайн, хартията, мастилата, холограмната лента, както и различни техники на печат.

Всеки стикер има определени реквизити: серия, номер, литраж и алкохолен градус (при алкохолните напитки) и цена (при тютюневите изделия).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:26 | 08.09.22 г.
fallback