fallback

Експерт: Инвестициите в услуги ще са по-големи, ако ДСК придобие SG Експресбанк

БНБ може да определя таксите единствено за основна банкова сметка, посочи Стефан Христов от фондация "Граждани без бюрокрацията"

15:00 | 02.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

На потребителите би могло да се отрази добре придобиването на SG Експресбанк от Банка ДСК, защото инвестициите, които са за разработка на нови услуги, ще бъдат по-големи и съответно - услугите ще бъдат по-добри.

Това прогнозира по БНР Стефан Христов от фондация "Граждани без бюрокрацията".

Финансовият експерт, който следи отблизо развитието на банковия пазар, коментира, че обединението на банки е положителен процес.

“Тъй като регулацията върху една финансова институция е изключително тежка, а в последните години сме свидетели на натиск от европейски институции, промяна на международни счетоводни стандарти, колкото по-голяма е една банка, толкова по-лесна е за надзор”, посочи още той.

Христов е категоричен, че БНБ може да определя таксите единствено за основна банкова сметка.

Изказването му е по повод влезлите в сила от 1 август нови тарифи за такъв вид сметка, според които поевтинява тегленето на суми от банкомат на собствената банка и се повишават таксите за тегленето на пари в брой директно от банковия офис.

"Става дума за платежна сметка за основни операции, описана в Наредба 3 на БНБ. Такава платежна сметка може да има единствено лице, което никога не е било клиент на банковата система. Мога да ви уверя, че и човекът, който рови в кофата, вероятно някъде има сметка, която дори да е с отрицателно салдо", коментира експертът.

Той припомни, че създаването на тези сметки е по евродиректива, за да може хора, които не са клиенти на банковата система, по-лесно да могат да станат такива срещу по-приемливи такси. "Това са основно студенти, имигранти, пенсионери, на които им се превеждат суми по банков път", поясни Христов.

Той добави, че в последните десетина години сме свидетели на сериозни ограничения за плащанията в брой не само в България и допълни, че все повече клиенти използват картите си за плащане на стоки и услуги.

По думите му и все повече се стимулират електронните разплащания и банките все повече се стремят да намалят броя на клоновете и служителите си, затова и предлагат денонощно обслужване в зони, където тегленето и внасянето на пари става чрез машини.

„Кешът не е желан от банките, той е много скъп за обслужване, има много високи изисквания за сигурност и идеята е всичко да е електронно“, напомни Стефан Христов.

Той смята, че колкото е по-висока месечната такса на картата или тя е включена в пакет, толкова банковите такси са по-ниски. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:39 | 12.09.22 г.
fallback