fallback

П. Захариев: Новите касови апарати не свиха сивия сектор в автобусните превози

Практически промяна за пътниците няма, твърди председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи

09:42 | 09.04.19 г.

Само легалните автобусни превозвачи усещат промените в Наредба 18 за отчитане на продажбите чрез фискални устройства. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Петър Захариев, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

"Повечето автобусни превозвачи попадат в групата на тези с нови касови апарати, съобразени с актуалните възможности за перманентна връзка с НАП. Практически промяна за пътниците няма. Презумпцията е, че ще бъдат сведени до минимум превозвачите в сивия сектор. Но тези, които преди не са се отчитали, пак са са в сивия сектор, защото не са си купили такъв апарат", заяви Захариев в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов. 

Доста фирми с касови апарати в автобусите, регистрирани в НАП, се отказаха от тях, Захариев. По думите му това важи особено за междуселищните превози, заради проблеми с връзката в отдалечени региони.

"Апаратът изпада за определено време „в дупка“. Това е сигнал за нарушение. Никой досега не обясни как ще се реагира в такива случаи", допълни той.

По темата дали автобусните превозвачи трябва да плащат тол такса колкото камионите Захариев отбеляза: „Естествено, че не сме съгласни“.

"Един луксозен, петдесетместен автобус, тежи 12 тона.  Пътниците са 6 тона и общото тегло става 18 тона. Т.е. един автобус тежи 40% и по-малко от един товарен автомобил и нанася по-малко от половината щети на пътната настилка от товарния автомобил. Автобусът, от друга страна, изпълнява социални функции. Нашето предложение е на първо време да останем на винетната система, а на тол системата да минат товарните автомобили“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:42 | 13.09.22 г.
fallback