Най-големият европейски иск срещу картелно поведение ще бъде заведен утре срещу Air France и KLM от група компании, водени от холандския електронен гигант Philips и шведската телекомуникационна група Ericsson, пише FT.
Компаниите ще заявят претенции, че са претърпели повече от 400 млн. евро загуби, в резултат от съгласуваните цени на авиокомпаниите Air France, KLM и Martinair. Според адвокатите на потърпевшите сумата може да надхвърли 500 млн. евро, като се включат и лихвите.
Международният регулатор по въпросите на конкуренцията разследва световен авиокартел, базиран върху цените за превоз на товари през последните четири години.
В страни като Южна Корея, Австралия, Канада и САЩ почти две дузини авиокомпании, включително KLM, Air France и Martinair, вече признаха участие в незаконни действия след 2000 година и са изправени пред значителни глоби.
Air France и KLM се сляха през 2004, но запазиха юридическа самостоятелност.
Тепърва предстои Европейската комисия да обяви резултатите от своето разследване. Смята се, че дългоочакваното й решение е било забавено от авиокомпаниите, които са се опитвали да докажат, че не са в състояние да платят тежки глоби в сегашната икономическа обстановка. Решението се очаква съвсем скоро.
Процесът в Холандия, който може да отнеме няколко години, ще зависи от установяването на законови нарушения от Брюксел.
Според съветници на засегнатите компании, те не могат да отлагат повече завеждането на исковете, понеже в някои европейски страни исковете трябва да са с не повече от 10-годишна давност, а първите нарушения датират още от 2000 година.
Според тях точно Air France и KLM са обект на исковете отчасти защото са се съгласили да платят 87 млн. евро обезщетение на потърпевшите от картела в САЩ, но не са предложили нищо на засегнатите в Европа и не са отговорили на искането за преговори.
Според фирмата, която финансира внасянето на иска, той е подписан от няколкостотин компании от 11 страни-членики на ЕС, главно от фармацевтичния и електронния сектори, но също и от хранителната и автомобилната индустрии. Британските компании са 15-20% от всички, голям е делът и на холандските, шведските и белгийските фирми.
За да успеят да защитят претенциите си, компаниите трябва да докажат, че са претърпели реални загуби и не са прехвърлили завишените транспортни разходи на своите клиенти. Очаква се икономическият анализ да отнеме значителна част от процеса.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?