Вторият по големина производител на камиони в света Volvo AB обяви, че запазва прогнозите си за 2012 г., след като нетната печалба за четвъртото тримесечие на 2011 г. е нараснала с 40% до 4,8 млрд. шведски крони (около 710 млн. долара) вследствие на увеличените продажби, съобщи MarketWatch.
През същия период на 2010 г. нетната печалба е била 3,4 млрд. крони, а сега анализаторите очакваха ръст до 4,7 млрд. крони.
Продажбите са се увеличили с 18% до 86,5 млрд. крони от 73,4 млрд. крони през аналогичния период на предходната година при предварителни прогнози на експерти за ръст до 81,05 млрд. крони.
Оперативната печалба за тримесечието е нараснала с 25,4% на годишна база до 6,955 млрд. крони, но остана под очакванията на анализаторите за ръст до 7,24 млрд. крони.
За цялата 2011 г. чистата печалба е нараснала с 61,6% до 18,12 млрд. крони от 11,21 млрд. през 2010 г. Продажбите за миналата година регистрират ръст от 17,2% до 310,367 млрд. крони, а оперативната печалба е достигнала 26,9 млрд. крони, нараствайки с 49,4% спрямо 2010 г.
„Силната тенденция на Volvo Group продължи през четвъртото тримесечие на 2011 г. Продажбите нараснаха във всички региони, рентабилността се подобри, а паричният поток бе сериозен“, заяви Олоф Першон, главен изпълнителен директор на компанията.
От Volvo посочиха, че поръчките през четвъртото тримесечие са намалели до 57 700 камиона в сравнение с 62 100 през третото, като понижението е за сметка на Европа и Южна Америка, а от Северна Америка е регистриран ръст.
„Северноамериканският пазар на тежкотоварни камиони се разшири до 216 000 машини през 2011 г. Благодарение на конкурентните продукти и положените усилия в областта на продажбите групата успя значително да укрепи пазарния си дял“, изтъкна Першон.
За Северна Америка през 2012 г. оценката на компанията е, че общият пазар ще продължи да расте и годината ще приключи с около 250 000 продадени тежкотоварни камиона. За Европа обаче прогнозата остава трудна заради несигурността около икономиката, макар прогнозата за продажби на около 220 000 тежкотоварни камиона да се запазва.
„Очакваме забавяне в началото на годината и постепенно подобряване, след като потребителите започнат да заменят старите камиони преди въвеждането на новите, по-строги стандарти за емисиите, които влизат в сила от 2014 г.“, обясни главният изпълнителен директор.
Той добави, че пазарът в Бразилия ще бъде слаб в началото на 2012 г., но компанията смята, че ще се възстановява постепенно през годината. „Запазваме оценката си за пазар от около 105 000 тежкотоварни камиона за цялата 2012 г.“, обяви Першон.
Volvo сви производството за Европа и Бразилия в началото на годината, за да се приспособи към намалелите поръчки, докато произвежданата продукция за Япония, Индия и Северна Америка остава на почти същите нива, както и в края на 2011 г.
Около 20% от оборота на компанията идва от подразделението за строително оборудване, като през четвъртото тримесечие на 2011 г. продажбите там са нараснали с 14%.
От Volvo отбелязаха, че повечето пазари показват положителна тенденция по отношение на продажбите с изключение на Китай, който е относително слаб.
Бордът на директорите на компанията предлага дивидент от 3 крони на акция, което е с 20% повече от платените 2,50 крони през 2010 г.
Във Volvo работят около 100 000 души, заводите ѝ са разположени в 19 държави, а продукцията се купува в 180.


2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Рей Далио: ОАЕ е като Силициевата долина за инвестиционния мениджмънт
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Турски трафикант изхвърли в морето 37 мигранти, едно дете загина
Кредитен експерт: Няма нищо страшно, плащаме с левове, рестото - в евро
Без съгласие между социалните партньори за бюджета на НЗОК
Как да се предпазим от фалшиви оферти и промоции за Коледа и Нова година?
Аналена Бербок: Украйна не трябва да отстъпва територия