Последните стачки, организирани от синдиката на пилотите в Lufthansa Cockpit са стрували на авиокомпанията десетки милиони евро.
„Трите стачни дни през пролетта ни костваха 60 млн. евро. Последните пет стачни дни сега със сигурност отново ще ни струват двуцифрена сума в милиони евро“, твърди пред таблоида Bild директорът „Човешки ресурси и правни въпроси“ в Lufthansa Бетина Фолкенс.
Съюзът на пилотите призова във вторник за пети път за стачка в борбата си за по-добро заплащане и запазване на схемите за ранно пенсиониране. Поне за момента обаче компромисно решение в спора не се вижда на хоризонта.
Фолкенс призовава синдиката да се завърне на масата за преговорите. „Искаме да преговаряме с Cockpit, но за тези разговори и тяхното обединение трябва да е готово за компромиси. А поне за момента въобще не е така“, пояснява директорът.
Стачкуващите настояват пилотите да продължат да излизат в пенсия на 55 години и да получават 60 процента от заплатата си, докато не започне пенсионното плащане от държавата.
Авиокомпанията от своя страна възнамерява да редуцира тези плащания. Освен това концернът твърди, че схемата вече не е необходима, като се имат предвид увеличената продължителност на живот и неотдавнашно съдебно решение, според което пилотите вече могат да работят до 65 години.
Протестната мощ на пилотите обаче вече е под въпрос, пише германското списание Focus. Една ограничена до осем часа стачка във Франкфурт за полетите на дълги разстояния трябваше да бъде отменена преди две седмици, след като Lufthansa намери резервни екипажи за всички самолети или сама отклони полети за времето на стачката.
Дори и 15-часовата стачка от вторник не бе впечатляваща: 25 анулирани полета на дълги разстояния срещу 32 полета, които стигат до очакваната им дестинация, макар и невинаги в първоначално определеното време. В допълнение към пилотите от мениджмънта, които заместват стачкуващите, винаги се намират и доброволци, които очевидно не съгласни с целите на синдиката.
Повече по темата вижте в разговора между Димитър Вучев и Бойчо Попов в предаването Investor Live.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?