Логистичният сектор ще изостане в развитието си, ако Европейският съюз (ЕС) не приеме по-добри регулации. За това предупреждават от Алианса за европейска логистика, който организира конференция за сектора с участието на законодатели от транспортната комисия в Европейския парламент, съобщава онлайн изданието euractiv.com.
Представители на индустрията и евродепутати очертават основните предизвикателства пред сектора и препоръките към бъдещия еврокомисар по транспорта, който ще поеме този ресор до няколко седмици.
Според Франк Апел, главен изпълнителен директор на Deutsche Post DHL, Европейският съюз (ЕС) вече е изгубил конкурентоспособността си в енергетиката и технологичния сектор и не може да си позволи да изостава в транспортната индустрия.
„Намаляването на бюрокрацията е необходимо за осигуряването на непрекъснат поток от стоки“, допълва Александер Киршал, председател на борда на директорите на Алианса.
Един от примерите е свързан с електронната търговия – ЕС е установил правила и за продавачите, и за купувачите. Законодателството подобрява трансграничната търговия, но все още има и доста препятствия.
Организацията предлага опростяване на митническите процедури и създаване на специална електронна митническа система за сектора на електронната търговия.
„Намаляването на сложността на веригите за доставка ще редуцира продуктовите разходи и ще увеличи европейската конкурентоспособност“, посочва Киршал.
Бъдещето на сектора обаче не зависи само от законодателя. Еврокомисията насърчава компаниите да инвестират в иновации, за да повишат приходите си и да станат по-ефективни.
Един от членовете на Алианса например е въвел редовна жп товарна връзка между Китай и Европа. Комбинацията от жп и автотранспорт води до съкращаване на времето за доставката с до 21 дни в сравнение с морския транспорт, като намалява и вредните емисии, изхвърляни в атмосферата, с до 90% в сравнение с въздушния транспорт, допълва Киршал.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт