Британско-холандският производител на потребителски стоки Unilever заяви, че се изправя пред нова волатилна година, след като подобренията на редица продукти, като сладоледите Magnum и праховете за пране Omo, не успяха да му помогнат да мине очакванията на анализаторите за продажбите през 2015 г.
Производителят на сапуните Dove, чая Lipton и сладоледите Ben & Jerry и Magnum повишава приходите си с 10 на сто до 53,3 млрд. евро. Положителните валутни ефекти са допринесли за ръста с 5,9 на сто.
Изчистените от придобивания, валутни колебания и други еднократни ефекти приходи са се повишили с 4,1 на сто. Обемът реализирана продукция се е увеличил с 2,1 на сто на годишна база, докато продажните цени са нараснали с 1,9 на сто.
Така изминалата година се оказва по-добра за компанията от 2014 г., когато тя бе ударена от забавянето на развиващите се пазари, като Китай.
Но компанията предупреди инвеститорите си да не очакват гладък напредък.
„Ние сме се подготвяме за по-строги пазарни условия и висока волатилност през 2016 г., тъй като световните събития през последните седмици подчертават такъв тренд", каза във вторник главният изпълнителен директор Пол Полман, цитиран от Bloomberg.
Глобалната несигурност никога не е била по-висока, каза той, очевидно имайки предвид волатилните фондови пазари, ниските цени на суровините, нестабилността на валутите и по-бавния икономически растеж в Китай.
Основните приходи от продажбите са нараснали с 4,1%, побеждавайки средните прогнози на анализатори за повишение от 3,9%, каза още Полман. По думите му приходите са се повишили с до 4,9% през четвъртото тримесечие. Основната оперативна печалба е нараснала с 12% до 7,9 милиарда евро.
Според главния финансов директор Греми Питкетли Unilever отчита по-добри резултати в развиващите се пазари през 2015 г., където нараства с 7,1%.
Книжата на Unilever, които поскъпнаха с 6% за последните 12 месеца, отчитат ръст от 1,7% в Лондон до 2,893 лири.
Компанията, голяма част от чиито продажби се реализират на развиващите се пазари, наскоро продаде голяма част от хранителните си брандове в Северна Америка и купи няколко бързорастящи брандове за грижа за кожата, за да разшири портфолиото си.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО