Скандалът с манипулираните емисии вредни газове на автомобилите, произведени от германски компании, представлява риск за най-голямата европейска икономика, като към момента е невъзможно да бъдат изчислени последиците от него. Това се посочва в месечния доклад на германското министерство на финансите, цитиран от Ройтерс.
Наред със скандала с вредните емисии при дизеловите автомобили, който започна преди почти две години, след като Volkswagen призна, че е манипулирал тестовите данни за вредните емисии в САЩ, ведомството посочва като риск за германската икономика излизането на Великобритания от ЕС и протекционистката търговска политика на американското правителство.
Автомобилната промишленост е най-големият германски износител и осигурява около 800 000 работни места.
Рисковете, свързани с начина, по който ще се осъществи Brexit, както и с бъдещата търговска политика на САЩ остават, отбелязва министерството.
В допълнение т.нар. дизелова криза се определя като нов риск за германската икономика, макар че последиците от нея в момента не могат да се изчислят количествено, се посочва в документа.
Значителните разходи на домакинствата и на държавата са осигурили основния стимул за растежа на икономиката през второто тримесечие, когато показателят достигна 0,6 процента.
По-слабата външна търговия обаче е подкопала растежа, тъй като износът е нараснал по-слабо от вноса.
Министерството съобщи, че очаква промишленият сектор да продължи подема си през третото тримесечие, посочвайки стабилните поръчки и високото доверието на бизнеса.
Дизеловата криза обаче може да помрачи перспективите за растеж на германската икономика.
Като се има предвид значимостта на автомобилния сектор те (последиците от дизеловата криза) трябва да бъдат определени в средносрочен план като риск за цялостното икономическо развитие, пише в доклада.
Германските политици и ръководители на автомобилни компании по-рано този месец се договориха за коригиране на софтуера на дизеловите двигатели в 5,3 милиона автомобила, за да се намали замърсяването и да се възстанови репутацията на сектора.
/БТА/


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 8 години Е туй ше е началото на края на германската хегемония в Европа . отговор Сигнализирай за неуместен коментар