Германия е издала всички необходими разрешителни за строителството на разширението на морската част на газопровода „Северен поток“, става ясно от съобщение на Федералната агенция по морско дело и хидрография (BSH). Именно тази институция беше последната, чието одобрение се чакаше по проекта.
Според оценката ѝ новите две тръби по дъното на Балтийско море са в съответствие с изискванията и специфичните нужди на корабоплаването и морската среда. По проекта обаче трябва да бъдат изпълнени защитни мерки по време на строителството, за да се избегне въздействие върху мигриращите птици.
Разрешителните за строеж на „Северен поток“ 2 се намират на различни етапи в останалите страни, в чиито териториални води ще преминат тръбите – Дания, Швеция, Финландия и Русия.
Дължината на целия газопровод е 1 225 километра и е с капацитет от общо 55 млрд. куб. метра годишно. Двете тръби ще бъдат построени успоредно на функциониращия в момента „Северен поток“, който беше въведен в експлоатация през 2011 година. Стойността на газопровода е 9,5 млрд. евро.
Проектната компания Nord Stream 2 AG ще реализира проекта. В нея единствен акционер е „Газпром“, а финансови инвеститори са европейските гиганти Engie, OMV, Shell, Uniper и германската Wintershall, която е част от холдинга BASF.
Европа е разделена за "Северен поток" 2. Повечето страни в Източна Европа се опасяват, че газопроводът ще засили зависимостта на ЕС от руския природен газ. Германия е един от лобистите за проекта. В Москва пък са категорични, че газопроводът ще бъде построен изцяло на икономически принцип.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 7 години "...и защо руснаците построиха газопровода директно до турция , а не БГ и после турция..."А бре, ти т^ъп ли си, луд ли си, или на луд шапката носиш? Сигурно идея немаш чий го дървят руските тръби у Варна? Щот не могат да ги складират у Турция за Турски поток, а...?! Сигур не си и чувал, че имаше започнат проект Южен поток, че имаше подписани договори на Газпром с 4 държави, че в България още има компания Южен поток България АД, дето даже изкупи сервитут за трасето на газопровода...?Що не пробваш да пишеш нещо за зелето? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години виж, това е експортната статистика на газпром :http://***.gazpromexport.ru/en/statistics/ти как мислиш , дали германците и руснаците и газпром не си гонят техния интерес ? ами гонят си го . е като гледаш горната статистика искам логически да ми изкараш , защо газ за германия и франция или турция трябва да минава през БГ ? :))) или въобще да минава през други държави ... :)и защо руснаците построиха газопровода директно до турция , а не БГ и после турция . вземи един калкулатор и смятай , може да включиш и всички потребители дето имаме конекторни връзки изградени с тях .иначе съм съгласен с теб , че някои елементарни и логични икономически решения , не е необходимо до такава степен да ги омазват с политически бълвочи . икономическата логика е железна в случая . харесва ни или не , това е ... :)иначе на Бойко Борисов не съм му фен , но в случая дето копа да направят хъб (както той се изразява по западняшки :) ) , и пусна разрешителните да дупчат за газ в черно море и откриха , и иска директна връзка да направят с терминала за втечнен газ в гърция е добро и държавническо решение . така мисля , лично мнение . тези совалки до германия и канцлерката лично за подкрепа (рур газ ли беше тяхната фирма) , австрия и канцлера (омв газ май беше тяхната фирма) и франция с техния президент (газ дьо франс мисля че беше френския гигант) не са случайни да се прегръщат само . предполагам ще иска достъп до единния пазар на ЕС и му трябва одобрение от всички :))) . дано да успее , ще постави БГ с едно стъпало по-нагоре в стълбицата на ЕС . пък ако може да отклони нещо и за него при строителството , халал да му е - човещинка е , трудно се устоява при такива проекти . а ако заработи хъба (по борисов) не ги мисли руснаците , ще дотърчат с тръба веднага :))) . ей ги къде са във варна , чакат на пристанището :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Европа е разделена за "Северен поток" 2. Повечето страни в Източна Европа се опасяват, че газопроводът ще засили зависимостта на ЕС от руския природен газ. Германия е един от лобистите за проекта."На страните от източна Европа им е през дедовия за зависимостта от Русия , стига тръбата да минава на тяхна територия ...как за Германия може , а за България не може ?! Всичко друго са политкоректните ви бълвочи ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Без коментар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар