Norwegian Air Shuttle ASA уведомява Boeing Co., че прекратява договорите за покупка за всички 97 от оставащите самолети по поръчка, като се позовава на продължителното заземяване на 737 Max и проблемите с двигателя при 787 Dreamliner, предава Bloomberg.
Решението касае 92 самолета Boeing Max с тесен корпус и 5 модела Dreamliner за полети на дълги разстояния и свързан пакет за поддръжка.
Авиокомпанията, която миналия месец постигна спасителна сделка със своите кредитори, след като коронавирусът Covid-19 сви значително пътуванията със самолети, заяви, че също така е предявила иск за връщането на предплатата за самолетите плюс компенсация, обвързана с приземяването на 737 Max заради проблеми.
С прекратяването на тези договори Boeing губи един от най-големите си клиенти в Европа.
Като част от плана си за адаптация към реалността на фона на пандемията авиокомпанията планира да свие флотилията си от сегашните си 160 самолета. Превозвачът освен това преустановява по-голямата част от полетите си на дълги разстояния до април 2021 г. Този месец ще бъдат рестартирани 76 маршрута в Европа, тъй като ограниченията за пътуване се облекчават.
Разговорите с Boeing „не доведоха до споразумение с разумна компенсация“, казва Norwegian Air в изявлението си. Самолетите струват най-малко 10,6 милиарда долара на базата на каталожни цени, преди обичайните отстъпки.
От Boeing отказват да коментират отношенията си с клиенти.
В момента авиокомпанията оперира само по 13 вътрешни полета с 8 самолета. Авиокомпанията ще увеличи капацитета до 20 самолета, като добави маршрути до европейски градове, включително Лондон, Париж и Барселона, и връща около 600 пилоти и кабинен екипаж от продължителния отпуск.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
преди 4 години Промяна в поръчката е възможно да се случи в бизнеса при определени условия. Но го правят горди и независими държави, макар и малки. Това не може да се случи по отношение на поръчаните от ГЕРБ и предварително заплатени наши 8 самолета Ф16, модел от 1968 г., на които Борисов занесе собственоръчно парите (2 милиарда долара, поправете ме, ако греша, не съм чела никъде точната сума). Нещо като своя индулгенция. Това беше преди 3-4 години. Дадохме им пари да построят завод, за да ни построят самолетите, които още повече ще остареят, ако въобще дойдат. РАЗБИРАТЕ ли РАЗЛИКАТА между степента на развитие на двете държави? Сега си обяснете и разликата в икономическото им развитие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар