IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lufthansa се ужасява от данъка върху керосина

Само този нов налог ще коства на авиокомпанията около 1 млрд. евро годишно, а освен това не е справедлив, защото не отчита конкуренцията извън ЕС

22:36 | 09.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Bloomberg LP</p>

Снимка: Bloomberg LP

Според Lufthansa по-строгите правила за защита на климата за авиокомпаниите могат да ѝ струват много пари. Само очакваният данък върху керосина, който Европейската комисия ще предложи в сряда като част от пакета си за защита на климата „Адаптиране към цел 55”, ще струва на Lufthansa около един милиард евро годишно в средносрочен план, заяви главният лобист на компанията Кей Линдеман, в петък.

Най-сериозният скептицизъм на авиокомпаниите в Европа е, че по-строгите разпоредби за опазване на климата ще се прилагат само за тях, докато от международните конкуренти, действащи в Европа, няма да се иска да плащат.

„Нашите очаквания са, че трябва да се намери неутрално по отношение на конкуренцията решение за високите амбиции по отношение на опазването на климата", подчерта Линдеман. В същото време обаче това не трябвало да води до намаляване на целите за опазване на климата, с които е ангажирана индустрията, пише Handelsblatt.

Най-сериозният проблем за Lufthansa като мрежова авиокомпания е конкуренцията с неевропейски авиокомпании по маршрути на дълги разстояния. Turkish Airlines, например, не трябва да плащат нищо за захранващ полет до Истанбул, за да преминат към дестинация на дълги разстояния, както и Emirates, например, за полет до Дубай. Но Lufthansa осъществява междинен полет от Мадрид до Франкфурт. Това беше най-големият проблем за авиокомпаниите и по отношение на схемата на ЕС за търговия с емисии (ETS), в която те участват от 2012 г. Международните авиокомпании бяха изключени от схемата. 

Със схемата за ETS на компаниите се предоставя квота от права за замърсяване с CO2, само част от която те трябва да закупят. Ако се нуждаят от по-малко от наличното, те могат да спечелят пари с правата, като ги продадат. Това би следвало да стимулира избягването на емитиране на въглероден диоксид. 

Това правило може да бъде затегнато още повече чрез издаване на по-малко права и премахването на безплатните сертификати. Реформата трябва да съдържа справедливи разпоредби, които да не дискриминират захранващите полети на европейските авиокомпании, поиска Линдеман. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:29 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още