Airbus увеличи целите си за печалба и парични потоци за втори път тази година, залагайки на възстановяване на пътуванията и надявайки се да увеличи производството на големи самолети.
Коригираната оперативна печалба на компанията за 2021 г. ще достигне 4,5 млрд. евро спрямо прогнозираните по-рано 4 млрд. евро, съобщиха от производителя в четвъртък при представяне на тримесечните резултати. От европейската компания не дадоха много коментари за времевата рамка за текущото увеличение на производството на теснофюзелажни самолети, макар че тя си е поставила по-голяма цел за 2023 г., съобщава Bloomberg.
Airbus се опитва да задвижи доставчици и потребители в подкрепа на плановете си за значително увеличение на производството на фона на възстановяващия се туристически сектор. Засега обаче има известна съпротива. Във вторник главният изпълнителен директор на самолетостроителната компания Raytheon Technologies Грег Хайс заяви, че не е сигурен дали пазарът може да подкрепи темпове на производство от порядъка на 75 самолета А320 месечно до 2025 г.
В същото време изпълнителният директор на Airbus Гийом Фури потвърди, че компанията му е „фокусирана върху подсигуряването на семейството на А320“.
Компанията запазва целта си за доставка на 600 самолета тази година, въпреки че налице бяха някои проблеми с доставчиците, които забавиха производството.
Свободният паричен поток преди сливания и придобивания и финансиране на потребители се очаква да достигне 2,5 млрд. евро тази година при предишна прогноза от 2 млрд. евро. От компанията посочват, че новата прогноза предполага, че няма да има нови спънки пред световната икономика или въздушния транспорт.
За първите девет месеца на изминалата година коригираната печалба преди лихвите и данъците достига 3,4 млрд. евро при приходи от 35,2 млрд. евро. През третото тримесечие компанията е предоставила плащания, свързани с коронавирусната пандемия, в размер на 400 млн. евро.
Проблемите със забавянията по световните вериги на доставка остават фактор, въпреки че засега Airbus успява да предотврати съкращения на персонал.
Въпреки че компанията направи някои корекции в производствените си планове, изпълнителният директор заяви, че по същество няма промени, когато става въпрос за линията А320. По думите на Фури все още се обмисля дали целта да бъде 75 самолета месечно до 2025 г. – има търсене, но компанията трябва да вземе предвид и веригата на доставки.
Airbus също така зададе рамка и за увеличаване на производството на широкофюзелажните А330 – близо три самолета месечно до края на 2022 г. от два сега. Германският превозвач Condor поръча седем самолета през август.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
преди 4 години права краставица за тях ! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ами поръчват се самальоти ... европейски ... щото са качествени и добри ... за ужаст на форумните апокалиптици антиевропейци ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар