IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Maersk очаква логистичните пазари да останат затегнати и през 2022 г.

Липсата на шофьори на камиони и други проблеми с персонал допълнително затрудняват глобалната търговия, заяви компанията

11:40 | 02.11.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Собственикът на най-голямата линия за морски контейнерни превози в света A.P. Moeller-Maersk очаква логистичните пазари да останат затегнати поне и през първото тримесечие на следващата година, тъй като глобалното търсене на контейнери расте по-бързо от очакваното по-рано, предава Bloomberg.

Компанията заяви, че глобалните морски превози ще се разраснат с между 7 и 9% тази година – с 1 пр.п. по-бърз темп спрямо предишната прогноза, сочи изявление от вторник.

„Нашите клиенти се опитват да отговорят на силното потребителско търсене“, както и да увеличат собствения си инвентар, казва главният изпълнителен директор Сорен Скоу в интервю за Bloomberg TV. “Това е двигателят зад много силното търсене на транспорт в момента“.

Веригите на доставки по света са в хаос, докато доставчиците се опитват да се справят със засиленото търсене на потребителски стоки в комбинация със задръстени пристанища заради мерки около Covid-19. Линии за превоз на контейнери като Maersk са големите победители, тъй като таксите за превоз скочиха до рекордни нива.

Липсата на шофьори на камиони и други проблеми с персонал допълнително затрудняват глобалната търговия, като 300 кораба чакат да бъдат разтоварени, казва Скоу.

„Проблемът не е в липсата на корабен капацитет“, обяснява той. „Проблемът е, че корабният капацитет се използва за изчакване извън пристанищата и трябва да решим проблема с работната ръка в пристанищата, за да се подобрят веригите на доставка“.

Компанията прогнозира растежът да се забави следващата година, очаквайки глобалното търсене на контейнери да се увеличи с 2-4% през 2022 г. Компанията сигнализира, че търговските ограничения и нарастващите цени започват да влияят на потребителското поведение, отбелязвайки, че потребителските разходи в САЩ и Европа все повече се изместват към услугите.

Maersk обяви и придобиването на германския въздушен товарен превозвач Senator International за 644 млн. долара. Скоу заяви, че очаква още сделки в логистичната индустрия, но компанията няма да играе голяма роля в тях.

След като през септември компанията представи предварителни резултати за третото си тримесечие, във вторник тя публикува допълнителни детайли. Приходите ѝ са достигнали 16,6 млрд. долара през тримесечието спрямо оценка за 16,08 млрд. долара в анкета на Bloomberg.

Печалбата преди данъците и лихвите е достигнала 5,86 млрд. долара спрямо оценка за 4,97 млрд. долара.

Maersk запази финансовите си насоки за печалбата преди данъци и лихви за 2021 г. в размер на 18-19 млрд. долара.

Компанията ще увеличи текущата си програма за обратно изкупуване с допълнителни 5 млрд. долара през 2024-25 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:44 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още