Собственикът на най-голямата линия за морски контейнерни превози в света A.P. Moeller-Maersk очаква логистичните пазари да останат затегнати поне и през първото тримесечие на следващата година, тъй като глобалното търсене на контейнери расте по-бързо от очакваното по-рано, предава Bloomberg.
Компанията заяви, че глобалните морски превози ще се разраснат с между 7 и 9% тази година – с 1 пр.п. по-бърз темп спрямо предишната прогноза, сочи изявление от вторник.
„Нашите клиенти се опитват да отговорят на силното потребителско търсене“, както и да увеличат собствения си инвентар, казва главният изпълнителен директор Сорен Скоу в интервю за Bloomberg TV. “Това е двигателят зад много силното търсене на транспорт в момента“.
Веригите на доставки по света са в хаос, докато доставчиците се опитват да се справят със засиленото търсене на потребителски стоки в комбинация със задръстени пристанища заради мерки около Covid-19. Линии за превоз на контейнери като Maersk са големите победители, тъй като таксите за превоз скочиха до рекордни нива.
Липсата на шофьори на камиони и други проблеми с персонал допълнително затрудняват глобалната търговия, като 300 кораба чакат да бъдат разтоварени, казва Скоу.
„Проблемът не е в липсата на корабен капацитет“, обяснява той. „Проблемът е, че корабният капацитет се използва за изчакване извън пристанищата и трябва да решим проблема с работната ръка в пристанищата, за да се подобрят веригите на доставка“.
Компанията прогнозира растежът да се забави следващата година, очаквайки глобалното търсене на контейнери да се увеличи с 2-4% през 2022 г. Компанията сигнализира, че търговските ограничения и нарастващите цени започват да влияят на потребителското поведение, отбелязвайки, че потребителските разходи в САЩ и Европа все повече се изместват към услугите.
Maersk обяви и придобиването на германския въздушен товарен превозвач Senator International за 644 млн. долара. Скоу заяви, че очаква още сделки в логистичната индустрия, но компанията няма да играе голяма роля в тях.
След като през септември компанията представи предварителни резултати за третото си тримесечие, във вторник тя публикува допълнителни детайли. Приходите ѝ са достигнали 16,6 млрд. долара през тримесечието спрямо оценка за 16,08 млрд. долара в анкета на Bloomberg.
Печалбата преди данъците и лихвите е достигнала 5,86 млрд. долара спрямо оценка за 4,97 млрд. долара.
Maersk запази финансовите си насоки за печалбата преди данъци и лихви за 2021 г. в размер на 18-19 млрд. долара.
Компанията ще увеличи текущата си програма за обратно изкупуване с допълнителни 5 млрд. долара през 2024-25 г.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате