Повечето шофьори, преминавайки през по-голям град, се опитват да намерят най-краткия и бърз маршрут. В Париж това ще стане доста по-трудно, пише Bloomberg.
След две години френската столица ще забрани несъществения трафик, преминаващ през центъра на града. Планът, който се очаква да премахне около половината от ежедневните пътувания с автомобил през сърцето на Париж, от дълго време е цел на града, част от цялостния стремеж да се намали броят на колите по пътищата.
В четвъртък тази цел премина с още една крачка напред, когато заместник-кметът Еманюел Грегоар и комисарят по трафика Давид Беяр представиха детайли за това как ще функционира планът. Те определиха и дата за въвеждането му: 2024 г., тъкмо навреме за Олимпийските игри.
Новата зона ще бъде втората подобна в голям европейски град – след Мадрид, но ще направи много, за да бъде градът по-чист и спокоен. Шофьорите все още ще имат право да влизат в зоната, която ще покрива 14 кв. км и ще се простира от двата бряга на река Сена, с цел пазар или посещения. Публичните превозни средства, жителите на зоната, гостите на хотели и хората с увреждания няма да срещат никакви ограничения.
Шофьорите, използващи пътищата, за да пресекат Париж обаче, ще са задължени да плащат глоба, ако бъдат хванати, че преминават през зоната. Тези глоби ще бъдат налагани чрез случайни полицейски проверки на превозни средства, които напускат зоната и чрез някаква форма на система за наблюдение с камери, които могат да разчитат регистрационните табели.
Според града подобен тип пътувания играят огромна роля за задръстванията и вредни емисии, представлявайки около половината от тях. В район, където се извършват между 350 хил. и 500 хил. пътувания ежедневно, промяната на маршрута или елиминирането на подобни пътувания може да доведе до радикална промяна.
Планът може да изглежда краен по международните стандарти, но прилагането му всъщност представлява забавяне на политиките за успокояване на трафика, с които стана известен града под управлението на кмета Ан Идалго. Първоначално се очакваше зоната да стартира от тази година, но това бе отложено, за да може градът да осъществи задълбочени обществени консултации.
Сред кметовете на вътрешните райони, покривани от зоната, има скептицизъм, а има и нарастващи обществени критики срещу това, което някои възприемат за агресивно отношение на Идалго срещу автомобилите. Опит от миналото също може би предизвиква известна предпазливост. Когато бреговете на Сена, преди доминирани от автомобилите, бяха отделени само за пешеходци през 2016 г., промяната първоначално предизвика задръствания по съседните алтернативни маршрути.
Представяйки плановете, заместник-кметът Греноар отправи коментар, който може да успокои хората, разтревожени за намаления достъп и по-слабия пешеходен трафик за бизнесите. „Надяваме се да докажем, че самата зона може да бъде атракция и да засили търговията“, каза той за вестник Le Parisien. “Потребителите днес вече се отказват да идват насам, защото трафикът е твърде тежък. Когато премахнеш ненужния преминаващ трафик обаче, оставяш повече пространство за целенасочения такъв“.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино