Walmart Inc продава мажоритарния си дял в японската верига супермаркети Seiyu на инвестиционната компания KKR и компанията за електронна търговия Rakuten за над 1 млрд. долара, след като години наред се бореше за печалби на фона на засилената конкуренция, предава Ройтерс. Групата ще запази миноритарно участие в компанията.
Сделката, която оценява Seiyu на 172,5 млрд. йени (1,65 млрд. долара), идва след доста спекулации дали американският гигант планира да напусне Япония. Сумата е доста под 300-500 млрд. йени, за които се твърдеше в медийни публикации, че са били искани за японската компания преди няколко години.
KKR ще купи 65% от Seiyu, докато Rakuten, която вече има онлайн предприятие с веригата, ще придобие 20% дял. Walmart ще запази 15%, посочва се в съвместно изявление на трите компании.
Най-големият търговец на дребно в света навлезе на японския пазар през 2002 г., като закупи 6% дял в Seiyu и постепенно увеличаваше притежанието си до пълното поглъщане на компанията.
Американската група обаче не пожъна особен успех в страната, подобно на други чуждестранни участници, като Tesco и Carrefour SA, които бяха привлечени от високите разходи на японските потребители, но бяха разочаровани от силната конкуренция.
Някои анализатори твърдят, че Walmart, макар и да не е успял да спечели много пари в Япония, се е справил по-добре от други чуждестранни търговци на дребно. Смята се, че компанията си е спестила пари от фалит чрез намаляване на разходите и подобряване на продажбите на частни марки.
Walmart заяви, че очаква непарична загуба от около 2 млрд. долара след данъци през четвъртото си фискално тримесечие поради продажбата.
Сделката със Seiyu е последната продажба на недостатъчно ефективни активи от Walmart. Компанията вече излезе от Великобритания и Аржентина, след като не успя да се пребори с пъргавите местни конкуренти. В Азия гигантът се оттегли от Южна Корея през 2006 г. и измести фокуса си в Китай към разширяване на веригата складове, тъй като онлайн конкуренцията там също се ожесточи.
Walmart обаче се разраства в Индия с покупката на доставчика за електронна търговия Flipkart на стойност 16 млрд. долара.
Японските медии съобщиха преди две години, че Walmart се стреми да продаде Seiyu, която управлява около 330 супермаркета, за около 300-500 млрд. йени. Тогава източници казаха, че потенциалните купувачи се противопоставят на цената.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден