В събота (10 януари) самолет на индонезийската Sriwijaya Air катастрофира малко след излитането си, пише Ройтерс. Това е поредният инцидент в Индонезия, който повдига въпроса за авиосигурността в страната.
Преди последната самолетна катастрофа последните 10 години в Индонезия са регистрирани близо 700 инцидента в небето - с граждански и военни полети. По този показател страната е най-смъртоносния авиационен пазар в света, посочва агенцията. След Индонезия в тази мрачна статистика се нареждат още Русия, Иран и Пакистан.
Катастрофата на Boeing 737-500 на Sriwijaya Air следва разбиването на самолета Boing 737 MAX на Lion Air през октомври 2018 година, което доведе до приземяването на този модел в целия свят, както и на самолета на Air Asia Indonesia Airbus A320 през декември 2014 година.
Но дори да не бъдат преброени жертвите от катастрофата на Boeing 737 MAX, защото причината се оказа дефект в производството на самолета, Индонезия си остава на челно място по отношение на най-опасните авиокомпании в света.
Островната държава е силно зависима от въздушния транспорт и търсенето на услугите на авиопревозвачите не намалява. В допълнение, че страната има висок процент на смъртни случаи от автомобилни катастрофи и инциденти с фериботи. В Индонезия има нагласата, че някои катастрофи просто не могат да бъдат избегнати, а критериите за безопасно пътуване са занижени, посочват експерти.
От 2007 до 2018 година индонезийските компании бяха в черните списъци на ЕС след серия от катастрофи. В същия период и САЩ намали нивото на сигурност на въздушния транспорт в страната, сочейки, че регулаторната система е неадекватна.
Благодарение на усилията на агенцията по въздухоплаване на ООН сигурността на въздушния транспорт в Индонезия се подобри през последните години.
На този етап все още няма яснота за причината за последната катастрофа в страната. Властите вече установиха мястото на черните кутии на самолета и тепърва следват анализите на катастрофата на 27-годишния самолет, превозващ 62-ма души.
Според данните машината е набрала височина от 11 хил. фута за 4 минути, но след това е започнала да пада и малко по-късно е изчезнала от радарите. Самолетът е излетял от същото летище, от където преди години катастрофира и самолетът на Lion Air.
Експерти посочват, че има редица причини и комбинация от фактори, които могат да причинят инциденти в този етап от полета. Вероятно ще отнеме месеци преди да бъде уточнена причината за катастрофата на самолета.
Има и редица въпросителни и при Sriwijaya Air. В периода между 2008 година и 2012 година авиокомпанията е приземила три самолета Boing 737 заради инцидент при кацане, причинил смъртта на един от пасажерите и наранявания при 14 души.
През 2019 година компанията се отказа от дългогодишно сътрудничество с националния превозвач на Индонезия Garuda и оттогава работи самостоятелно. Малко преди края на партньорството половината от самолетите на Sriwijaya Air са били приземени след опасения на транспортното министерство в страната за сигурността, сочат публикации в местните медии.
Досега индонезийската авиокомпания не е коментирала тази информация, отбелязва още Ройтерс.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
преди 4 години "на катастрофата на 27-годишния самолет", тия самолети нямат ли някакъв експлоатационен срок? Електрониката му, може и да е наред, но механиката едва ли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар