Производителят на домакински продукти Procter & Gamble обяви 28% спад в печалбата си за последното тримесечие на 2010 година, след като бе засегнат от слабите продажби в развитите пазари като САЩ.
От същото е пострадал и по-малкият конкурент на компанията Colgate-Palmolive въпреки политиката да се пускат промоционални цени и купони, с които да се привлекат купувачите, които избягват скъпите марки заради кризата, пише Ройтерс.
И двете компании пускат на пазара нови продукти, като Procter & Gamble предлага и по-евтини версии на някои от своите най-популярни продукти, докато Colgate предлага разнообразие от нови пасти за зъби.
Procter & Gamble отчита по-голямо търсене при продуктите с по-ниски цени, което оказва натиск върху приходите на компанията.
В резултат на това нетната печалба на компанията намалява до 3,33 млрд. долара, или 1,11 долара на акция, през второто фискално тримесечие, приключило през декември. Преди година печалбата е била в размер от 4,66 млрд. долара, или 1,49 долара на акция
Голяма част от разликата се дължи на извънредните приходи на компанията преди година от продажбата на нейния бизнес с фармацевтични продукти.
След като се изключат еднократните приходи и разходи, печалбата на акция за последните три месеца на 2010 е 1,13 долара. Средната прогноза на анализатори бе за печалба от 1,10 долара, съгласно анкета на Thomson Reuters.
Продажбите на Procter & Gamble се увеличават с 2% на годишна база през разглежданото тримесечие до 21,3 млрд. долара, като се отчита 6% ръст в обема на физическите продажби.
Colgate на свой ред реализира нетна печалба от 624 млн. долара, или 1,24 долара на акция, в сравнение с печалба от 631 млн. долара, или 1,21 долара на акция, преди година. Продажбите на компанията, която се конкурира с P&G директно при продажбите на четки и пасти за зъби, падат с 2,5% на годишна база до 3,98 млрд. долара.
Ръководството на Procter & Gamble очаква нетна печалба на акция в интервала от 3,91 до 4,01 долара за тази година и ръст на продажбите от 4 до 6 на сто. Производителят на домакински продукти Procter & Gamble обяви 28% спад в печалбата си за последното тримесечие на 2010 година, след като бе засегнат от слабите продажби в развитите пазари като САЩ.


От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура
Тръмп плаши Европа: Изправена е пред цивилизационно заличаване
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия