Акциите на Herbalife заличиха печалбите от началото на днешната американска сесия, след като хедж фонд мениджърът Бил Акмън, който продава на късо книжата, заяви, че 3,5-часовата презентация на компанията на Wall Street, която обстойно опроверга обвиненията, че е пирамида, с нищо не е променила мнението му, предава MarketWatch.
В началото на търговията книжата на производителя на продукти за здравословно хранене скочиха с 8%, след като висши ръководители на компанията порицаха остро твърденията на Акмън от края на декември, които изпратиха акциите на двегодишно дъно.
Хедж фонд мениджърът, който ръководи фонда Pershing Square, заяви след презентацията на Herbalife, че методът на продажби на компанията чрез индивидуални дистрибутори представлява пирамидална схема.
Според Акмън компанията е изкривила, изопачила или игнорирала голяма част от неговите твърдения. По думите му неговият фонд е получил допълнителна информация за бизнес практиките на Herbalife от множество заинтересовани страни.
По време на пресконференцията компанията обяви също така, че очаква да изпълни прогнозата си за резултатите през последното тримесечие. Обмисля се и допълнително изкупуване на собствени акции.
Въпреки днешното понижение (с около 1,5% близо половин час преди края на сесията) акциите на Herbalife се търгуват доста над скорошното дъно от близо 26 долара, достигнато по Коледа, четири дни след атаката на Акмън. Преди нея книжата вървяха по над 40 долара. Изтъргуваният обем по позицията е тройно по-висок от среднодневния.
Хедж фонд мениджърът, който е заложил 1 млрд. долара за спад на акциите на Herbalife, казва, че компанията разчита на набирането на нови участници в схемата й за директна продажба вместо на пласирането на продукти с цел генериране на печалба.
Твърденията на Акмън обаче се отхвърлят от друг водещ хедж фонд мениджър – Дан Льоб, чийто фонд Third Point притежава близо 9 млн. акции в Herbalife. Според него книжата на компанията имат стойност между 55 и 68 долара за брой.
Главният оперативен директор на Herbalife Рич Гудис заяви, че разходите за развитие на продуктите са сравними с тези на други подобни фирми, като например GNC и че компанията инвестира във вътрешното производство на продуктите.
Президентът Дес Уолш изтъкна, че компанията спазва регулаторните изисквания болшинството от продажбите да са мотивирани от потребление или препродажба, а не от комисионни за дистрибуторите.
Ан Куглан от престижния Kellogg School of Management каза, че методът на директни продажби на Herbalife е съпоставим с този при компании като Avon, Amway, Mary Kay и Tupperware. „Не виждам и капка истина в това, че Herbalife използва нещо различно от законен маркетинг на няколко нива.”


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ
преди 12 години Щом е благодарение на тия хора, значи и ти си в схемата. Което подразбира да ги защитаваш, Аз имам право да се изказвам, това си е моето мнение и ще се изказвам и ще продължа да си го отстоявам. Аз много добре знам какъв ви е бизнес моделът. Защото и аз съм бил на мулти левел презентации. И да - това си е чиста пирамидална структура. Както някои застрахователни компании например. Не казвам, че бизнесът е незаконен. Казвам че е неморален. Тия дето са по върховете лапат много повече от тези в основата. И защо? Защото са имали шанса, или може би някой им е подшушнал преди да се навъдят и други. Особено сбирките на Хербалайф са все едно секта. Моля те недей да се опитваш на мен да ми ги говориш тия работи. Ходи си, щом са ти спасили живота. Само че лично за мен това е гнусна и противна лъжа и измама. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Бизнесът на Хербалайф си е легален.Този е заинтересовано лице, защото има къса позиция и затова плюе.Утре ще купи акции и ще пее друга песен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тия са пирамида, откъдето и да ги погледнеш. AVON, които работят по същия начин, не са. Ами ти разбираш ли това, което коментираш и лъжите, които "познаваш"? Чул, недоразбрал, ама взима отношение като партиен секретар. Ако имаше нарушения на регулаторните изисквания, досега да са ги смачкали като въшка. Да, ама не...Само искам да отбележа, че благодарение на тия хора аз сега съм жив и здрав. А пък ти си приказвай каквото ти скимне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Тия са си пирамида от където и да го погледнеш. Само че има ли хора, които да продължат да захранват основата на пирамидата, няма да имат проблем. А в САЩ има много хора. Всеки знае какви са практиките на Хербалайф - мултилевел маркетинг. Не знам обаче дали има регулаторни изисквания по въпроса, може и да са законни наистина :) Аз лично бих искал да фалират защото това една от най-големите лъжи, които познавам. Само че аз нямам думата тук, а стадото. А стадото - повярвайте ми, подсъзнателно иска да бъде лъгано! отговор Сигнализирай за неуместен коментар