Най-новият самолет на Boeing най-накрая полетя в небето над фабриката във Вашингтон, построена преди половин век за оригиналния джъмбо джет, предаде Bloomberg.
След закъснение заради силни ветрове, самолетът излетя от пистата в 10:09 ч. местно време и кацна успешно почти четири часа по-късно в събота. Той е готов да лети отново във вторник и са предвидени тестове за 10 месеца.
Първите полети обикновено са най-важното технологично постижение за производителите на самолети. Този полет обаче бе покрит от облаци на несигурност за Boeing.
777-9 е първият нов модел на производителя на самолети след две фатални катастрофи, които доведоха до приземяването на неговите 737 Max. Тъй като компанията работи за възстановяване на своята репутация за безопасността и техническата способност, новият самолет ще бъде подложен на засилен контрол от регулаторите, авиокомпаниите и инвеститорите.
Сигурността е едно, но има има опасения, че самолетът е твърде голям за днешните авиокомпании. 777-9 е по-дълъг от емблематичния 747 на Boeing и е първият двумоторен джет, създаден за 426 души в стандартното разположение. Това е и най-скъпият самолет на компанията, който се предлага за 442.2 милиона долара преди обичайните отстъпки.
777X беше показан на авиошоу в Дубай през 2013 г. и оттогава продажбите се забавиха. Дългоочакваните поръчки от Китай не се осъществиха заради търговското напрежение. „Усещането е, че самолетът е твърде голям за повечето пазари, за повечето авиолинии“, казва Джордж Фъргюсън, авиационен анализатор от Bloomberg Intelligence.
777-9 - първият модел от фамилията 777X - излита на бурния пазар за авиационни бегемоти като самолетите с четири двигателя. Airbus изгражда последния от своите двуетажни самолети A380, докато бъдещето на Boeing 747 е под въпрос само със 17 поръчки, които са незавършени.
Emirates, превозвачът на дълги разстояния, е най-големият клиент на Airbus. Но тъй като през следващото десетилетие A380 изчезва от световния флот, не е сигурно, че ще го замени 777X. Засега тенденцията е за по-малки джетове.
„Повечето авиокомпании, с които имаме работа, не се интересуват от замяна на четиридвигателни самолети с по-големите двумоторни", казва Стивън Удвар-Хази, председател и основател на Air Lease. „Всъщност тенденцията е за по-малки самолети като Boeing 787 и A350 на Airbus", посочи той.
По думите му новият 777X е скъп самолет, така че авиокомпаниите вероятно ще изчакат и ще видят как работи, преди да вземат решение за поръчки.
Това е най-дългият Boeing, направен някога, с размах от 235 фута и 5 инча (71.75 метра).
777X ще бъде незабавно разпознаваем по най-отличителната си характеристика: пантите.
Въпреки че този дизайн се прави за първи път за такъв самолет, той се опира на концепции, съществуващи от около век за военни самолети, заяви Майк Ломбарджи, корпоративен историк и архивист на Boeing.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 5 години Хахаха,За първи път чувам сгъваемите крила да се наричат "панти". Ей, това българската журналистика дълбае дъното тъпо и упорито. отговор Сигнализирай за неуместен коментар