Американските авиокомпании настояват за финансова подкрепа от 50 млрд. долара за справяне с коронавируса - над три пъти повече от тази след атаките от 11 септември, съобщава The Wall Street Journal.
Точната форма на помощта и нейният размер са обект на дискусии с администрацията на американския президент Доналд Тръмп и лидери на Конгреса. Потенциален пакет от мерки може да включва подкрепени от правителството заеми, парични субсидии, данъчни облекчения и др., твърдят запознати източници.
“Ще подкрепим авиокомпаниите на 100%”, заяви Тръмп на пресконференция в понеделник. “Ние трябва да ги подкрепим. Вината не е тяхна”, добави той.
Основни превозвачи предупредиха администрацията, че може да изпаднат в неплатежоспособност през май без федерална подкрепа, твърди запознат с разговорите източник.
Предложеният пакет мерки ще изисква одобрението на Конгреса, като законодатели от двете партии вече сигнализираха, че са против него.
Сенатор Едуард Марки заяви, че помощ за авиокомпаниите трябва да дойде с нови правила, забраняващи всякакви практики като таксуване за промени в полетите и трябва да включва защита за служителите.
„Към всяко вливане на пари в авиокомпаниите трябва да има прикрепени някои основни изисквания“, заяви Марки. „Ще изисквам тези условия да бъдат изпълнени, преди да подкрепя спасяването на авиокомпаниите“, добави той.
Министърът на финансите Стивън Манучин заяви в неделя, че администрацията обмисля пакети за помощи за редица индустрии, но отхвърли идеята, че те ще представляват спасителни мерки. Според него осигуряването на ликвидност за добрите компании, които просто се нуждаят от това за три до шест месеца, не е подобен вид помощ.
Междувременно Boeing продължава работата си във фабриката си близо до Сиатъл. Производството на 737 MAX обаче остава замразено.
Американският производител на самолети е отправил призив към Белия дом и Конгреса са краткосрочна помощ за компанията, доставчиците и авиопревозвачите на фона на влошаващата се ситуация в туристическата индиустрия заради разпространението на коронавируса, твърдят запознати източници, цитирани от Bloomberg.
Boeing се опитва да избегне съкращения и да не засегне стотиците по-малки компании, които произвеждат части за самолетите ѝ, посочиха източници, пожелали да запазят анонимност. Boeing вече беше засегната от приземяването на модела ѝ 737 Max след двете фатални катастрофи.
Повече за другите авиокомпании вижте в продължението на материала!


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 5 години Очаквам г-н Тръмп да мята пачки както чалгар хвърля салфетки в дискотека. Трябва да засили народната любоФ към себе си, предстоят избори все някога... отговор Сигнализирай за неуместен коментар