Американският производител на самолети Boeing е изправен пред нова криза с важната си серия модели 737 Max. Най-голямата версия на серията до момента - 737 Max 10, все още няма одобрение от американските власти, а срокът за сертифициране изтича в края на годината. Ако не постигне споразумение с Конгреса, Boeing може да бъде принуден да се откаже от производството на 737 Max 10, заяви главният изпълнителен директор на групата Дейв Калхун пред индустриалното списание Aviation Week. За конкурента на Airbus това би било горчив удар - авиокомпаниите вече са поръчали над 600 екземпляра.
Предисторията на конфликта с Конгреса на САЩ са новите предпазни мерки и разпоредби за безопасност след две катастрофи на самолети 737 Max, при които през 2018 и 2019 г. загинаха общо 346 души. Смята се, че причината за произшествията е дефектен софтуер за управление. Въпреки че Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) отмени заземяването на серията през ноември 2020 г., след като Boeing извърши ремонт, 737 Max 10 - най-новата и най-дългата версия на моделната серия - все още не е сертифициран. Предполага се, че Boeing ще модернизира самолетите, но на производителя не му остава време.
Едно е сигурно: става дума и за работни места и инвестиции. С публичното обсъждане на възможността за прекратяването на производството на 737 Max 10 Калхун увеличава натиска над политиците. В основата на въпроса е дали конкурентът на най-продавания самолет на Airbus A321neo отговаря на най-новите изисквания за безопасност. Ако американските регулаторни органи не одобрят 737 Max 10 до края на годината или не разрешат удължаване на срока, Boeing ще се сблъска със скъпото въвеждане на изцяло нова система за предупреждение в пилотската кабина поради промяна в закона от 2020 г.
В същото време Калхун ясно заяви, че продължава да има пълно доверие в 737 Max 10: „Вярваме в този самолет - точка". Говорителка на Boeing също подчертава, че компанията продължава да се бори за сертифицирането. „Както сме казвали и преди - работим прозрачно с FAA, за да предоставим необходимата информация“. Boeing се ангажира да отговори на очакванията на FAA и на своите клиенти за сертифициране и окончателна доставка на 737 Max 10, добавя тя.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
преди 3 години Може и да се повтарям: Боинг 737 Мах няма устойчив планер. Опитаха се да го компенсират с компютърни програми, НО неуспешно. Не бих летял на него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар