Дистрибуторът на плодове Chiquita Brands International се споразумя с ирландския си конкурент Fyffes за сливане, след което Chiquita ще притежава по-голям дял от новата компания, съобщава Wall Street Journal.
Така компанията вероятно ще поохлади апетита на други нейни конкуренти да я погълнат, допълва изданието.
Съгласно споразумението акционерите в Chiquita ще притежават 59,6% от новата компания, а не 50,7%, както се предвиждаше първоначално. Акционерите във Fyffes ще притежават 40,4% от съвместното дружество.
Припомняме, че Chiquita се съгласи през март да придобие Fyffes за повече от 500 млн. долара, като се предвижда сделката да се осъществи изцяло в акции. Съвместното дружество ще се превърне в най-големия доставчик на банани в света. На базата на цените на затваряне на акциите на двете компании от четвъртък (25-и септември) новото ChiquitaFyffes се оценява на над 1 млрд. долара.
Сливането на двете фирми беше отложено миналия месец заради интереса на бразилските фирми Cutrale Group и Safra Group към Chiquita. Те предложиха 625 млн. долара да купят компанията, но тя отхвърли офертата.
„Светът се промени от март насам“, коментира Дейвид МакКан, изпълнителен председател на Fyffes. Според него сделката не е мотивирана от данъчни „подсладители“.
И преди трансакцията Chiquita и Fyffes са сред най-големите търговци с банани в света, като заедно с Fresh Del Monte и Dole Foods сформират челната четворка. Със сливането ще бъде изграден не само великан в търговията с банани, но и голям концерн в областта на опакованите салати, пъпеши и ананаси. Така например ChiquitaFyffes би станал най-големият вносител на американски пъпеши и третият в света по големина търговец на ананаси. Редица анализатори обаче се съмняват, че именно затова сделката ще получи зелена светлина от властите.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?